Poslední diskuse
Zdraví
Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...Práce
Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...Co se kde děje
Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...Bez lékařské prohlídky čeká seniory pokuta
Zapnout pásy, rozsvítit světla a můžete jet. Pokud ovšem máte s sebou platné doklady, jako je například technický a řidičský průkaz. A starší řidiči ještě potřebují potvrzení od lékaře, že jsou schopni řídit. Bez něj můžou dostat pokutu až 10 000 korun. |
Všichni nad 60 let musí k lékaři.
Lékařskou prohlídku musí absolvovat u praktického lékaře řidič ve věku 60, 65, 68 a 70 let. Poté vždy po dvou letech. To není nic nového – platí to už řadu let.
Novinkou je to, že od 1. července 2006 musí mít řidič potvrzení o této prohlídce při řízení u sebe a předložit je při kontrole policistovi.
Prohlídku je možné absolvovat nejdříve 6 měsíců před příslušnými narozeninami. Diskutuje se o tom, jakou podobu má mít doklad od lékaře. „V silničním zákoně je pouze zmínka o tom, že řidič-senior má mít u sebe potvrzení o zdravotní způsobilosti. O podobě dokladu se v něm nemluví. Ta záleží na lékaři a policistu by neměla zajímat,“ vysvětluje Václav Špička z Autoklubu Česká republika.
Trestné body a pokuta
Jestliže budete řídit bez lékařského potvrzení, bude váš přestupek projednáván ve správním řízení. Pak vám hrozí pokuta ve výši 5000 až 10 000 korun, pět trestných bodů a zákaz řízení na šest měsíců až jeden rok. Tyto sankce neplatí, jestliže doklad jen zapomenete doma. V tom případě dostanete maximálně dvoutisícovou blokovou pokutu. Senior, který bude řídit bez toho, že by vlastnil potřebný doklad, a způsobí nehodu, navíc riskuje, že škodu za něj sice uhradí pojišťovna, ale pak ji bude po něm vymáhat.
Erik Navara je občanem Švédska, kde má trvalé bydliště, ale často jezdí do Česka. Ve Švédsku nepotřebuje mít žádné potvrzení od lékaře, že je způsobilý řídit. Není mu jasné, zda při případné policejní kontrole v Česku bude stačit, aby předložil mezinárodní řidičský průkaz. „Nařízení o dokladu o zdravotní způsobilosti platí jen pro české řidiče, takže po cizincích by ho žádný policista chtít neměl,“ uvádí odborník na silniční problematiku právník Zdeněk Svátek.
Za prohlídku se platí
Lékařskou prohlídku je možné absolvovat u praktického lékaře. Platí se za ni, cena se nejčastěji pohybuje okolo 300 korun. Není však pevně stanovena, a tak záleží na každém lékaři. Také lidé, kteří z nějakých důvodů nemohou používat bezpečnostní pásy, o tom musí policejní kontrole předložit doklad vystavený lékařem.
Praktický lékař z Pece pod Sněžkou Zdeněk Vrtala říká, že před prvním červencem, než začal nový silniční zákon platit, vzali starší řidiči z obav před placením pokut jeho ordinaci útokem. „Zdravotní stav většiny z nich dobře známe, protože jsou našimi pacienty, při prohlídce kvůli řízení u nich vyšetřujeme moč, tlak, zrak a sluch,“ říká lékař.
O tom, že jsou prohlídky důležité, není pochyb. „Měli bychom na ně v rámci péče o své zdraví chodit všichni,“ uvádí Iva Holmerová, předsedkyně České alzheimerovské společnosti. „Vyšší věk s sebou nese větší riziko nemocí, mohou to být chronická onemocnění stejně jako potíže se zrakem a sluchem. S věkem odchází také pohotovost a obratnost, na druhou stranu jsou starší lidé zkušenější a lépe zvládají některé situace,“ dodává.
Aktualizace dne 16. 06. 2010:
Od p. Mgr. VÁCLAV ŠEBORA z Odboru komunikace s veřejností MVČR (vaclav.sebor@mzcr.cz, www.mzcr.cz) jsme dostali přílohu 2 vyhlášky č. 277/2004 Sb., která je Posudkem o zdravotní způsobilosti k řízení motorových vozidel.
Dokument, tak jak nám přišel od p. Šebory, si můžete stáhnout kliknutím ZDE (soubor je ve formátu MS Office – Word).
Zdroj: Internet MF DNES online 08.08.2006 – Jakub Pokorný, Miroslav Hájek, Roman Švidrnoch, Milan Macho, Jolana Nováková, Lenka Vichnarová, Petr Kučera; foto-internet
***
Senioři a zdraví
Vaše komentáře
Celkem 64 komentáře (0 komentářů čeká na schválení)24.05.2022 16:23 Vaculíková
Dobrý den, ráda bych věděla zda mohou řídit osobní vozidlo hluchoněmí.Předem děkuji za odpověď .16.01.2020 08:49 Pavel Hladík
Posudek na papíře ve formátu A4,většina si ho dá do kastlíku v autě. Já mám dvě vozidla soukromá, a v práci se starám o vozový park (STK, servis atd.), denně tak vystřídám více vozidel. Pokud budu tahat papír ve formátu A4 s sebou, 3 roky asi nevydrží. Myslel na toto ten co to vymyslel vůbec? V době digitalizace a sdílení systémů by se to snad dalo vyřešit jinak. Navíc posudek na obyčejném papíře se dá jednoduše zfalšovat na obyčejné kopírce. Policie by si snad při kontrole mohla zjistit zda v registru je záznam o prohlídce a žádné pochybné papíry bychom nemuseli tahat s sebou.20.05.2019 09:06 josef singer
Dobrý den musí pro cesty do Rakouska,Itálie a Německa mít starší řidič nad 60 roků potvrZení zdravotní prohlídky v češtině nebo to musí být přeloženo do angličtiny23.03.2019 16:27 Vladimír
Bylo mi v řijnu 2018 65 let.jsem řidič z povoláni.Lékařskou prohlídku absolvuji každý rok, která je uložena u zaměstnavatele (udajně stačí mít u sebe profesní průkaz). Stačí kopije tohoto potvrzení při řízení vlasního osobního automobilu. Děkuji.18.03.2019 17:18 Milan
jemi 69let naprohlidce jsem byl v65,67,letech nadalší půjdu v70???69neníuvedeno vevyhlášce. je totak správně?11.06.2018 17:47 Václav
Platí mi lékařská prohlídka je-li provedena o 1 měsíc před dnem narození.Počítá se ke dni lékařské prohlídky, nebo ke dni narozenin. Děkuji Václav14.04.2018 19:26 Šéfredaktorka
Ano, máte pravdu, v tomto věku musí být lékařské potvrzení každé dva roky.14.04.2018 19:05 Vilem Honig
Prosím odpovězte mi na otázku doby platnosti lékařské prohlídky. poslední jsem absolovoval v dubnu 2017.Mám pravdu když další musím absolvovat do dubna 2019.Konkrétně do dne dovršení dvouročního termínu.Dovrším 84 let13.03.2018 16:34 Šéfredaktorka
Ano, potvrzení musí být v tomto věku každé dva roky, takže do 16.4.2018.13.03.2018 15:15 Jana Beránková
3.6.2018 mi bude 68let.Potvrzení mám vystavené od lékaře do 16.4.2018. Do kterého data mám mít vystavené nové? Asi od 16.4.2018?16.11.2017 14:06 Franta
Nechci tvrdit,že lékaři jsou divní.Oni se jen bojí převzít zodpovědnost. Tak za každou pitomost!!!! Odebírají oprávnění.Mebo se snaží odebrat.Vláda- hlupáci - ovšem těm co snějakých důvodů dle lékaře nesmí řídit pro ta lidi nic neudělá.Znám lidi 90 a více let ve Švédsku jezdí!Nikdy je nikdo neomezoval.Tak co zase v CZ vláda idiotů vymýšlí?Nestačilo by seniorům nad 75 řídit AIXAM jako v Rakousku?Bez potvrzení!13.11.2017 09:10 František Radnický
Prosím o správný vzor potvrzení způsobilosti řídit motorové vozidlo po dovršení věku 65,68,70 let podepsaný ošetřujícím lékařem. Nikde jsem jej nenašel, nerad bych měl problém s úřady, že má pan doktor jiný tiskopis. DĚKUJI A PŘEJI PĚKNÝ DEN.20.03.2017 10:03 Věra Fidrovská
Mému otci je 91 let a stále řídí. Jeho bývalá obvodní lékařka jej poslala na dopravní psychotesty, které neudělal, a proto mu byl řidičský průkaz odebrán. Otec však chodil své doktorce vyhrožovat, že si něco udělá a ona mu na rok povolila jízdu s omezením jízdy do 20-ti km v okolí bydliště a zákazem vozit spolujezdce. Můj otec je po několika měsících, špatně slyší a v pohodě i době na něm pozorujeme rychlé změny v psychice. Zřejmě Alzheimer. Pomalu reaguje a je celkové zpomaleny. Domluvíme mu, aby už se řízení vzdal, ale marně. Dokonce od své obvodní lékařky přešel k jinému lékaři, který mu znovu povolení vydal a máme obavu, že mu ho letos vydá znovu, aniž by jeho stav řádně posoudil. Co máme dělat? Bojíme se, aby někoho nezabil. Stěžují si nám na něho jeho sousedé a známí, kteří jej měli tu "čest" na silnici potkat. Katastrofa. Poraďte prosím.14.02.2017 19:07 Jiří Kavalír
Dobrý den. Prosím, poraďte mi, jak má vypadat ten správný formulář, který mi vydá můj ošetřující lékař o zdravotní způsobilosti řidiče (seniora nad 65 let),abych nebyl policií pokutován za nesprávný formulář. Kde je možné jej stáhnout? Dnes mi lékař řekl, že má celkem 6 druhů formulářů a všechny by měly být platné.V televizi říkaly něco jiného, že platí jediný, za který nehrozí řidiči pokuta.Nikde se nemohu dopátrat co platí. Děkuji.Jiří Kavalír Chrudim 74let12.02.2017 19:13 Šéfredaktorka
Na povinnou prohlídku musíte v 65 letech, formuláře najdete ZDE: http://www.kastnersw.cz/formstudio/formulare/posudek-o-zdravotni-zpusobilosti-k-rizeni-motorovych-vozidel.asp https://www.mojeambulance.cz/app/webroot/files/files/ke-stazeni/Posudekozdravotnizpusobilostikdrzenizbrojnihoprukazuskupin(y).pdf12.02.2017 18:57 Bejda
Dobrý den, prosím o info od kdy je nutné mít potvrzení na řízení a kde můžu najít formulář ke stažení? Děkuji.05.01.2017 12:31 Jana Pýchová
V únoru 2017 mi bude 70 let. Poslední potvrzení o zdravotní způsobilosti k řízení mot. vozidel mám z února minulého roku, tj. 1 rok staré. Musím mít letos, kdy mi bude 70 nebo až po dvou letech od minulého. Bohužel jsem v 68 letech nebyla, byla jsem až o rok později v 69 letech. Proto mi to takto vychází. Děkuji Jana25.10.2016 13:46 jiri kral
na jak dlouho plati potvrzeni od lekare od r 2016 dekuji kral19.10.2016 15:32 radomir
dobry denje pravda ze po75letech musi kazdy ridic na psichotesty11.08.2016 12:53 krenkova marie
proc je nutne mit potvrzeni od 60let kdyz stat prodluzuje odchody do duchodu .na praci jsme schopni a na rizeni ne31.07.2016 20:15 šlichtová
Dvršil jsem 70ti let letos v červnu a lekař mi dal doklad, že mohu řídit osobní auto a malý motocykl. nyní mi přišla výzva z magistrátu,aby jsem se dostavil na výměnu ŘP.Tento průkaz mi končí až v roce 2013, ale je to prý proto,že lékař mi dal potvrzení jenom na os. automobil a malý motocykl. Já mám oprávnění od roku 1969 na motocykl s obsahem nad 50 kubíků. Musím měnit ŘP. když pro ČP musím předložit doklad od lékaře?28.07.2016 11:58 Ing. Křemenák Ladislav
Jsem nar. 6.6.1940 a poslední posudek o zdravotní způsobilosti k řízení motorového vozidla mám ze 24.5.2015. Do kterého data je tento posudek platný? Děkuji! Křemenák15.05.2016 10:34 Šéfredaktorka
Při cestách mimo ČR není lékařské potvrzení potřebné. Policisté jiných států toto potvrzení nevyžadují, a ani jej vyžadovat nemohou. V mezinárodním provozu totiž slouží řidičský průkaz mj. i k prokázání potřebné zdravotní způsobilosti řidiče, a kontrolní, zpravidla policejní orgány nemohou zpochybnit platnost řidičského průkazu vydaného jiným státem pouze proto, že není doplněn jakýmkoliv jiným dokladem prokazujícím zdravotní způsobilost. Vyplývá to jak ze směrnice Evropské parlamentu a Rady 2006/126/ES o řidičských průkazech, tak i z mezinárodních smluv o silničním provozu (Úmluva o silničním provozu - Vídeň 1968 a Úmluva o silničním provozu - Ženeva 1949).15.05.2016 10:27 JUDr.Pošvic Bohumír
Dotaz: Je nutné mít potvrzení o zdravotní způsobilosti i pro řízení vozidla na cestach v zahraničí. Je i potřeba mít doklad v překladu ?? Děkuji za odpověď na mou mailovou adresu. Dr.Pošvic05.03.2016 10:00 jaroslav
Dobrý den bylo mi27.2.68 let na mam potvrzení o zdravotní zpusobilosti k řízení mot. vozidel vydané 27.2.2015 musím apsolvovat znova prolídku v 68 letech? děkuji08.11.2015 12:33 Ludvík
uložit a prostudovat !29.06.2015 15:04 Pešek
Od roku 2013 plati novela zakona a povinné prohlídky jsou aź od 65 let!!!15.06.2015 16:35 Pechová Božena
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, kdy mám navštívit lékaře, když mi je 17.7.2015 60let? Děkuji za odpověď Pechová12.06.2015 06:42 Dimmer František
Lékařskou prohlídku mám do 1.7.2015.V srpnu mi bude 72 let Kdy mám jít na další prohlídku? Děkuji02.05.2015 12:28 Olda
Pokud se prodloužil věk odchodu do důchodu,tak by se měly také posunout lékařské kontroly pro seniory.Jenže nenažranci chtějí jen hrabat a oškubat člověka o vše co mu zbejvá,také nevím které hovado stanovilo takové pokuty za tak zvanou pičovinu.Olda12.02.2015 18:55 Karel Komberec
23.3.2015 mně bude 70 let. prohlídku jsem absolvoval 10 února 2015 bude mně tato prohlídka platit po dobu dvou let? nebo budu muset těsně před 23.březnem na další prohlídku? děkuji za odpověď Karel Komberec.29.08.2014 10:08 Jiří Žurek
Jak jsem se dočetl v článku výš-starší řidič,cizinec, je na našich cestách "nadčlověk",nemusí mít potvrzení o způsobilosti!Mazlí se někdo v cizině s českým řidičem?Žurek,Ostrava01.06.2014 14:17 Hackenberg Petr
Dotaz: Je mi 71 let, v 70-ti letech jsem v původním bydlišti absolvoval platnou lékař.prohlídku. Před pár měsíci jsme se přestěhovali do jiného kraje. Má změna trv.bydliště vliv na platnost již vydaného lékař.potvrzení? Postačí mi jít v novém bydlišti na další až při dovršení 72 let? Děkuji30.03.2014 18:30 Drapalova Marie
Zaobírat se velikostí formátu je zbytečnost. Manžel při výměně řidičáku a přiznání brýlí přišel o řidičák. Po čtyřicetiletém řízení bez nehod čučí na auto v garáži. Díky blbé úřednici, která neovládá svoji práci. Pa.01.03.2014 16:27 Milda
Tak není problém si z A4 tento doklad na kopírce zmenčit.24.01.2014 17:29 Misař Stanislav
Hodně řidičů tady naříká nad tím, že formulář od doktora je velký. Též ho mám ve formátu A4. Přeložil jsem jej 1x a dal do schránky před spolujezdcem, kde jsou i jiné papíry, které musí mít řidič u sebe a to zelenou složenku o zaplacení povinného pojištění. Dále tam mám servisní knížku s návodem pro obsluhu a to vše v deskách tomu odpovídající. Nevím, jak může mít někdo s tímto problém. Proč bych to měl nosit v náprsní kapse. Mám to stále v autě a není to přece věc, co by zloděje zajímala.23.01.2014 17:04 Hrbek Adolf
Dobrý den ,poněvadž mi již bolo 60let , navštívil jsem svého obvodního lékaře aby mi vystavil potvrzení , že jsem schopen jako řidič . Bylo mi odpovězeno , že jsem povinen mít u sebe jako řidič potvrzení o lékařské prohlídce až po uplynutí 65 let. Děkuji Hrbek.10.04.2013 16:19 Šéfredaktorka
Není zřejmé, jakou práci vykonáváte (snad nejde o řidiče z povolání), ale platí, k nové prohlídce není jediný důvod. Na periodickou prohlídku půjdete až po uplynutí intervalu, který platil ke dni vykonání té poslední. Vzhledem k tomu, že nevíme nic o té práci, nedokážeme říci, jaký ten interval nebo lhůta je.10.04.2013 15:40 Honza
Dobrý den, protože se nyní hovoří ohledně termínů prohlídek a posudku způsobilosti a změně termínů, prosím o odpověď.Mám 66let,poslední posudek ZZ mám z 20.6.2011, musím letos absolvovat novou prohlídku? Děkuji. H.09.02.2013 11:06 Šéfredaktorka
To Vám určitě řekne Váš obvodní lékař, máme zkušenost s tím, že ty platby za různá vyšetření jednotné nejsou.08.02.2013 18:35 josef
Prosím mohl by mě někdo napsat kolik mě bude stát prohlídka v 60roce na řidický prukaz.Děkuji.12.12.2012 16:29 Pavel Rychlík
Řidič stár 72 let od oční lékařky dostal řídit vozidlo skupiny B s brýlemy,které předložil obvodnímu lékaři který mi vystavil povolení na 1 rok za 450 kčs06.07.2012 21:05 Šéfredaktorka
Podle současné novely zákona o silničním provozu by Vám potvrzení o zdravotní způsobilosti mělo postačit do navršení věku 68 let. Nicméně nebude na škodu,když se osobně zeptáte na vašem místím úřadě,kde vydávají řidičské průkazy, tam vám tuto informaci podají naprosto přesně.04.07.2012 14:27 Meidlová Libuše
Jezdím autem od 18 let a v současné době mi je 66 let. Dle doporučení od svých 60ti let chodím každý druhý rok k lékaři pro potvrzení. Poslední vyšetření mám z května 2010. Jelikož jsem si tady na těchto stránkách našla, že prohlídky mají být v 60, 65, 68, 70 atd. Mám proto dotaz - zda mi toto potvrzení stačí až do mých 68 let nebo musím teď v brzké době opět navštívit lékaře. Jinak to pro nás důchodce není žádná laciná záležitost. prosím o odpověď na moji e malivou adresu. Předem děkuji Medilová25.08.2011 08:13 Zdeňka
Dobrý den, včera jsem úspěšně absolvovala lékařskou prohlídku s tím, že jsem dostala potvrzení o způsobilosti na formátu A4. Kdo proboha tento formát vymyslel, jak se mi má vejít mezi doklady ? Proč není zaveden jednotný formulář velikosti OP nebo ŘP ? Pokud budu kontrolována jen 1x za měsíc, tak za 5 let mám z dokladu cáry. Hezký den Zdeňka24.01.2011 09:59 admin
Dobrý den, dle zákona máte povinnost absolvovat prohlídku v 70, 72, 74, … atd. letech. Absolvoval-li jste v 74 letech prohlídku, další prohlídku absolvujete po dovršení svých 76-ti let. Váš obvodní lékař by měl tuto informaci potvrdit. Pěkný den.19.01.2011 11:24 karel Konečný
Dobrý den, obracím se na Vás s následujícím dotazem. Pro operaci jsem neabsolvoval lékařskou prohlídku v 72 letech (říjen 2007), ale až po vyléčení v lednu 2009. Platí tato prodlídka 2 kalendářní roky, t.j. do ledna 2011 nebo do dovršení 76 let? Předem dík za odpověď. Konečný14.12.2010 15:24 holadja
Vážení, je zajímavé, že v rámci úspor se prodlužuje věk odchodu do důchodu, přesto,že všichni víme, že po čtyřicítce najít zaměstnání a po šedesátce je to skoro beznaděj, tak nás námi volení považují za zblblé natolik,že na průkaz k ovládání plechů je nutné zdravotní prohlídku a vlastně " certifikát ". Myslím si, že na řízení republiky, na které si troufají by měli mít zdravotní potvrzení oni.13.06.2010 14:09 Šéfredaktorka
Milí diskutující, diskuse k tomuto článku začíná být poněkud arogantní. Dotazy od Vás buď posíláme na příslušná místa, odkud nám někdo odpoví a někdy také ne - obvykle bez záruky - nebo dohledáváme informace na internetu. Výše uvedený článek byl přejatý z jiného zdroje tak, jak je uvedeno. Pokud není pravda, co je uvedeno na internetovém zdroji (ad komentář administrátora z 8.2.2010), tak za to opravdu nemůžeme. Neplatí nás nikdo (stránky vede skupina nadšenců ve svém volném čase) a plzeňské školy nemáme. Pokud se ovšem nepočítá Padagogická fakulta šéfredaktorky, kterou absolvovala v roce 1982.12.06.2010 16:57 Pavel
Dobrý den.Mám k Vám následující prosbu:Jaké lékařské potvrzení musím mít jako 70-ti letý důchodce,co má obsahovat a na jakém má být formátu.Nyní mám potvrzení z loňského roku na malém formátu (velikost Občanského průkazu).Děkuji předem za odpověď.Pavel.11.06.2010 21:23 Jaroslav
Je mi 64 let, mám potvrzení o zdravotní způsobilosti k řízení mot. vozidel na tiskopise, který mi v roce 2006 za úhradu vydal můj lékař. Potvrzení má formát nového občanského průkazu. Zajímalo by mě zda je tento formulář v souladu s platnými předpisy. Nikde jsem totiž nenašel vzor tohoto formuláře. Poradí mi někdo? Předem děkuji Jaroslav11.06.2010 17:47 Zlínský
viz.admin z 8.2.2010 dnes naty vaše kecy doplatil řidč na zlínsku a obducman to ještě potvrdil,že policajti jednali podle zákona.Za co vás platí ,když nic nevíte.asi máte plzeňskou školu.Jinak si to neumím vysvětlit11.06.2010 06:37 Zdenek
Dobrý den,Jak má vypadat správný tiskopis o zdravotní způsobilosti.Nemůžu nikde najít vzor jak má vypadat,abych neměl špatný.Děkuji09.06.2010 20:44 Vladimír Häckl
Vážení, uveřejněte prosím zde ten správný foírmulář a nechť se paní Seitlová mpodepíše , že ten je jediný odpovídající právnímu předpisu - vyhlášce, rád si jej stáhnu a obratem navštívím příslušného lékaře, děkuji Vladimír Häckl08.06.2010 17:17 Bohuslav Klvaňa
Dne 26.6 2010 mně dochazí doba 2 let lékařského potvrzení pro seniora,ale roky mně dochází až v prosinci.Tento rozdíl mně nastal pobytem v USA,tak že jsem přetáhl tuto dobu.Rád bych věděl zda mně bude platit lékařské potvrzení které bylo vydáno 26.6 2008 až do mého narození t.j. 5.12.1933. Nebo budu si muset vyžádat již nové potvrzení od lékaře. Předem děkuji za odpověď Bohuslav Klvaňa.11.04.2010 09:22 Jirka Barák
Opravdu musíme být ve všem první.Nedůsledné kontroly mladých,co nemají praxí a řídí vše a pronásledování těch starších,slušných,buzerace jako se svícením ve dne,taky pěkná pitomost,kdyby to k něčemu bylo,např.němci už by svítili a chodili na prohlídky daleko dříve,než my, kdo toto navrhuje,by měl jít dělat něco jiného.mám najeto pár mil.km,bez nehody,ale at se někdo nehrne do praxe v dopravě,když tomu nerozumí!08.02.2010 11:14 admin
Dobrý den, i Vaše kartička platí. Na tomto internetovém zdroji jsem našla, že "... se nejedná o tiskopis, ale pouze o vzor posudku o zdravotní způsobilosti k řízení motorových vozidel. Tím chceme zdůraznit, že posudek může být vypracován na libovolném formátu papíru, ale musí vždy obsahovat všechny údaje, které jsou vzorem posudku stanoveny."04.02.2010 09:10 Znojemská
Který formulář tedy platí? Mám malou kartičku vydanou 4.3.2009, viděla jsem starší i mladší fromuláře velikost A4 a A5. Je to chyba moje, lékařky nebo to platí? Na internetu jsem našla všechny možnosti.05.01.2010 19:15 karel
Souhlasím s názorem,že to co se děje v této republice je buzerace,buzerace a opět buzerace.prosím Vás,kdo vymyslel ty nesmyslné prohlídky už od 60ti let?Jezdím hodně do zahraničí a tam jezdí hodně přestárlých lidí,ale nikdy jsem neviděl nehodu.Kultura je na jiné úrovni. Hold,západ.Ve švédsku i vjiných státech takto lidi nebuzerují a je tam o mnoho bezpečněji.O česku se to nedá říct ani kdyby nejezdil nikdo.Vzpamatujte se proboha a nechte lidí žít.09.07.2009 16:39 webmaster (administrator@tretivek.cz)
http://