Poslední diskuse
Zdraví
Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...Práce
Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...Co se kde děje
Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...Chtějí zachovat železnici
Nový jízdní řád, který začne platit v prosinci letošního roku, možná přinese zrušení provozu na železniční trati 063 z Kopidlna na Jičínsku do Dolního Bousova.
Na internetu o tom informovala společnost OREDO, poskytovatel dopravních služeb Královéhradeckého kraje. Se záměrem však nesouhlasí obyvatelé tamního regionu.
Podepisují petici
˝Dozvěděli jsme se o tom již na jaře a ihned jsme proti tomu vystoupili. Zastupitelstva obcí ležících podél trati přijala usnesení podporující zachování provozu. Proti byla pouze obec Rokytňany,˝ uvedl Právu starosta obce Dětenice Radomír Vališka (bezpartijní). Proti úmyslu zachovat například jen víkendový provoz jsou i občané. Petici za zachování stávajícího provozu během jediného týdne podepsalo 835 osob.
Financování ztrátového spoje komplikuje také fakt, že trať leží na hranicích Královéhradeckého a Středočeského kraje. ˝Během dalšího jednání přišli zástupci obcí sousedního kraje s vyjádřením, že Středočeský kraj dopravu v plném rozsahu objedná, pokud tak učiní i kraj Královéhradecký,˝ připomenul starosta.
˝Je pravda, že tato trať není zcela vytížená. Ale má se snad proto, že na vesnicích žije méně lidí než ve městě, rušit železnice úplně? Navíc záměr nahradit vlak autobusy přinese větší zatížení silnic, které jsou v našem regionu již nyní ve špatném stavu,˝ připomenul Vališka a podotkl, že zachování železničních tratí byl asi jediný bod, na němž se shodly volební programy stran napříč politickým spektrem.
O osudu tratě s největší pravděpodobností rozhodnou zastupitelé Královéhradeckého kraje na zasedání 14. září.
˝Rada kraje mne pověřila připravit na zasedání alternativní řešení. Budeme navrhovat buď zachování stávajících vlakových spojení, ovšem s tím, že zastupitelstvo musí říci, odkud na to vezme peníze, nebo náhradu autobusy. Odhad společnosti OREDO říká, že na dotacích pro železnici je třeba zaplatit 2,5 miliónu korun oproti 750 tisícům v případě, kdyby byl vlak nahrazen autobusy,˝ uvedl Petr Kuřík (ODS), náměstek hejtmana zodpovědný za oblast dopravy a silničního hospodářství, který osobně upřednostňuje vlakovou dopravu.
Moc času není
˝Je pro občany lacinější, pro důchodce i zdarma. To je významný důvod,˝ dodal Kuřík.
Rozhodnutí zastupitelů má podpořit i průzkum využitelnosti trati, s jejímž vyhodnocením se však čeká na začátek září. Prázdninový provoz totiž podle Kuříka není vypovídající, když nezohledňuje školní rok a cesty školáků do školy.
˝V případě, že se zastupitelé přikloní k zachování stávajícího provozu, bude ještě čas tuto službu u OREDA objednat,˝ slíbil Kuřík.
Zdroj: PRAVO Online – Ludmila Žlábková – 22.08.2006
***
Cestování seniorů