Dnes je 23.11.2024, Svátek má Klement, zítra Emílie

Poslední diskuse


Zdraví zobrazit diskusi

Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...

Práce zobrazit diskusi

Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...

Co se kde děje zobrazit diskusi

Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...

V Praze-Štěrboholích vyroste velké outletové centrum

Publikováno: 27.02.07
Počet zobrazení: 1404

Velký nákupní komplex s několika desítkami outletových obchodů chtějí v Praze-Štěrboholích postavit společnosti LMS Outlets a TK Development, které podrobnosti o této připravované investici zveřejní na tiskové konferenci koncem února. Outletové obchody nabízí značkové oděvy starších kolekcí s výraznými slevami.

Plánované pražské outletové centrum bude mít v první fázi plochu více než 18.000 metrů čtverečních a bude v něm zhruba 80 značkových obchodů. Po dokončení druhé etapy by jejich počet měl přesáhnout stovku. Součástí centra, které bude mít tvar písmene U, bude také 12 restaurací a kaváren.

Dánská developerská společnost TK Development působí v České republice od roku 1997 a dosud v Česku a na Slovensku realizovala devět projektů klasických nákupních center. Britská firma LMS Outlets, která je součástí britské investiční a developerské společnosti London Merchant Securities, pracuje na několika outletových centrech v Evropě.

V tuzemsku nyní funguje pouze jeden outletový obchodní komplex ve znojemských Hatích. Česko tak podle odborníků zaostává za západní Evropou i Polskem či Maďarskem, kde jsou outlety mezi zákazníky velmi oblíbené. V Tuchoměřicích u Prahy byla ale nedávno zahájena stavba obchodního centra Outlet Airport Praha, do kterého italská investiční společnost B.Consulting investuje přes jednu miliardu korun. V centru bude zhruba 170 obchodů, které první zákazníky přivítají v březnu 2008.

Developerská společnost Devo Group hodlá v závěru letošního roku u Lokte na 66. kilometru dálnice D1 zprovoznit outletové nákupní centrum s pronajímatelnou plochou 18.000 metrů čtverečních, ve kterém bude 110 obchodů. Přibližně 70 procent plochy má patřit módě, zbývající prostory zaberou restaurace, občerstvení a různé služby. Hodnota tohoto projektu činí zhruba dvě miliardy korun a do jeho financování jsou zapojeny rakouské banky.

„Outletové centrum nabízí svým zákazníkům minimálně 30procentní slevu na zboží. To je pravděpodobně hlavní výhoda v porovnání s klasickým obchodním centrem,“ uvedla Zdeňka Vévodová ze společnosti Devo Group, podle které se slevy mohou vyšplhat až na 90 procent. V outletových centrech převládají především módní značky, potřeby pro domácnost a jako doplněk jsou nabízeny různé služby.

Samostatné outletové prodejny jednotlivých značek jsou v České republice především součástí velkých obchodních center. Podle Martina Žížaly z poradenské firmy v oboru realit Cushman & Wakefield se zájem o pronájem ploch v outletových centrech zvyšuje a v Česku se do roku 2008 plánují tři projekty typu outletového centra. „Zatím jsme pozadu za západní Evropou i Polskem a Maďarskem, například v Polsku jsou čtyři outletové komplexy a další tři se staví,“ uvedl loni na podzim Žížala.

První outletová centra vznikla v 80. letech v USA, kde se tímto způsobem značkoví výrobci zbavovali přebytků a uvolňovali místo novým sezónním kolekcím. Outlety se poté rozšířily do Británie. V polovině 90. let byly už ve většině evropských zemí. Nyní je v Evropě přes 120 těchto center, nejvíce v Itálii. Výrobci světových značek do nich přesouvají také neuskutečněné exporty, obchodní vzorky i část zboží druhé jakosti. Slevy na zboží musí být minimálně třicetiprocentní, v některých případech bývají až 90 procent.

Zdroj: Internet: Autor: ČTK, Foto: Internet

Téma: Důchodce, senior, penzista a peníze

Vaše komentáře

Celkem 0 komentářů (0 komentářů čeká na schválení)

Zanechte komentář: