Poslední diskuse
Zdraví
Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...Práce
Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...Co se kde děje
Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...Po kolejích jezdí zmetek
A řidiči přiznávají, že kvůli tomu nemají přehled o tom, co se vzadu děje při nastupování a vystupování. ˝Dveře zavíráme naslepo, občas někoho skřípneme,˝ přiznává řidič brněnského Dopravního podniku, který si v obavách z možného postihu od zaměstnavatele nepřál být jmenován. Podobně jako další jeho kolegové, kteří se se svými zkušenostmi svěřili MF DNES. Primátor byl zaskočen Mluvčí Dopravního podniku Hana Pohanová upozorňuje, že nejčastější chybou cestujících je, že nastupují ještě po zaznění signálu, který jim oznamuje, že řidič už zavírá. Pokud ale nastupuje větší množství lidí a řidič je nevidí, pustí znělku po době, na jakou je zvyklý, a dveře zavře takzvaně naslepo. ˝Invalidům by se nemělo stávat, že je dveře přiskřípnou. Mají nastupovat vždy prvními dveřmi, aby je řidič viděl,˝ namítá Pohanová. Ředitel Dopravního podniku Bedřich Prokeš včera navečer odmítl problém komentovat. ˝Nebudu se k tomu vyjadřovat, zítra vám to řekne paní tisková mluvčí,˝ odkázal na Hanu Pohanovou a položil telefon. Mluvčí v 18 hodin namítla, že v tuto dobu už nemá šanci zjistit o modernizované tramvaji T3R podrobnosti. ˝Každá tramvaj má svá specifika a nezdá se mi, že by z ní nebylo vidět na nastupující,˝ uvedla. Tramvaj podle ní projde několika zkouškami a není možné, aby se taková věc vyskytla. Redaktorka MF DNES však měla příležitost se do zpětného zrcátka podívat, a ověřila si tak, že řidiči mluví pravdu. ˝Přivřeli mě, byl to trapas˝ Podle Pohanové nejsou přiskřípnutí cestující v tramvajích častým jevem. ˝Na Dopravním podniku přijmeme maximálně jednu stížnost za měsíc,˝ řekla. Zdroj:MFDNES archiv – autorka: Pavla Ondrušková, Foto: DPMB.cz
Podezíráte řidiče tramvaje, že vám úmyslně před nosem zavřel dveře, když jste chtěli nastoupit? Vaše domněnka může být mylná. Řidič totiž v modernizované verzi staré tramvaje T3 nevidí dozadu. Tramvaje T3R jezdící v Brně například na lince číslo 3 z Bystrce na Starou Osadu mají problém. Na rozdíl od předchozího typu tramvaje, jehož dveře se otevírají dovnitř, se dveře modernizovaného vozu otevírají ven.
˝Když jsou dveře otevřené, ty první zastíní ty následující, a tím pádem vidíme jen lidi, kteří nastupují prvními dveřmi,˝ popisuje dále řidič. Podle jeho kolegy se tak občas stane, že nějaký důchodce nestihne nastoupit. ˝Invalida, pokud nenastupuje prvními dveřmi, nemá šanci,˝ říká s tím, že zavírání dveří musí prostě risknout, přestože se mu občas ˝podaří˝ někoho do dveří chytit.
˝Když už se mi to stane, snažím se pokaždé toho člověka zavolat a omluvím se mu, nedělám to schválně,˝ říká jeho kolega. Někdy situaci řeší tím, že první dveře zavře napřed, takže vidí na dveře za nimi, a potom zavře dveře další.
Primátora Romana Onderku problémem tramvají T3R překvapil. ˝To myslíte vážně?˝ reagoval. ˝Taková věc by mě ani nenapadla. Jde o technický problém, za který ručí management Dopravního podniku, jenž se má starat o bezpečnost cestujících.˝
Lence Novákové z Mariánských Lázní, která v Brně studuje, se to ale přihodilo. Jen si nestěžovala. ˝Hodně jsem se styděla. Dobíhala jsem na tramvaj, slyšela jsem zaznít zvukový signál a v momentě, kdy jsem stoupla na schod, tramvaj mě přivřela. Pak se dveře otevřely, neustála jsem to a spadla jsem na schody. Celý nákup se mi vysypal. Tu ostudu jsem nerozdýchala a na další zastávce jsem raději vystoupila,˝ popisuje nedávnou příhodu. Pohanová ale zdůrazňuje, že se nikdy nestalo, aby jel cestující například celý úsek mezi zastávkami přiskřípnutý ve dveřích. ˝Dveře mají mechanické jištění, jakmile se stane, že někoho přivřou, otevřou se,˝ tvrdí.
Řidič, který si všimne cestujícího v zavírajících se dveřích, už sám přivření zabránit nemůže. Podle jednoho ze zaměstnanců Dopravního podniku totiž dveře nejde znovu otevřít dříve, než se zapříčí o uvíznuté tělo. Mluvčí Dopravního podniku říká, že právě lidé, kteří na tramvaj dobíhají, bývají nejčastěji přivřeni. Pak jde podle ní o nekázeň cestujících, ne o špatné dveře tramvají.