Poslední diskuse
Zdraví
Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...Práce
Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...Co se kde děje
Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...Internetová výuka – šance pro budoucnost?
Jmenujme například ty, kdo bydlí na samotě nebo na vesnici a pravidelně někam dojíždět je pro ně velmi obtížné. Další takovouto skupinou jsou pak lidé tělesně postižení a také senioři, kteří ztratili možnost efektivně a bez bolesti se pohybovat a postupně tedy upouštějí od možnosti aktivně se účastnit pořádané výuky. S rostoucím životním tempem celé společnosti přibývá také lidí, kterým jejich pracovní vytížení znemožňuje přizpůsobit denní režim skupinové výuce v klasické třídě. Když se však zamyslíme nad možnostmi, které nám nabízí stále rozšířenější internetové pokrytí a větší množství počítačově gramotných lidí, můžeme se ptát, zda právě internet by nemohl poskytnout alespoň částečné řešení této situace. Touto úvahou se zabývá i diplomová práce studentky Andragogiky a personálního řízení na FF UK s názvem E-learning v reálném čase s přímým vizuálním kontaktem. I čtenáři tohoto článku mohou poskytnout cenné podněty k této problematice v dotazníkovém šetření, jehož cílem je získat data pro výše zmíněnou diplomovou práci. Máte-li zájem podílet se na tomto projektu, navštivte adresu a vyplňte dle Vašeho názoru krátký dotazník: http://www.emblue.cz/dotaznik – kliknutím ZDE. Zdroj: Autor: Markéta Borecká, 26. 11. 2007, Foto: Archiv autorky
V České republice v současné době převažuje tradiční přístup ke vzdělávání dospělých, jehož předpokladem je, že se lektor a účastníci výuky scházejí ve stejnou dobu na stejném místě. Nemůžeme ale opominout složitou situaci, ve které se nacházejí všichni, kdo z nějakého důvodu nemohou splnit tento požadavek jednoty prostoru a času.
Pod tímto pojmem rozumíme internetovou výuku probíhající pomocí počítačového programu přenášejícího hlas (a obraz) mezi lektorem a jedním nebo více účastníky. Vše se odehrává ve stejnou dobu, avšak zúčastnění se nacházejí každý na jiném místě u počítače vybaveného připojením na internet, mikrofonem a sluchátky (případně webkamerou).
Jelikož se jedná o způsob výuky, který doposud není u nás rozšířen, je v této chvíli důležité získat informace o postojích, potřebách a preferencích potenciálních účastníků internetové výuky v reálném čase.