Dnes je 30.10.2024, Svátek má Tadeáš, zítra Štěpánka

Poslední diskuse


Zdraví zobrazit diskusi

Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...

Práce zobrazit diskusi

Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...

Co se kde děje zobrazit diskusi

Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...

Útoky na klienty České spořitelny se stupňují

Publikováno: 20.03.08
Počet zobrazení: 2975

Také Vám denně chodí několik e-mailů od zdánlivě České Spořitelny? Podvodníci vymýšlejí stále nové způsoby, jak emaily co nejvíce přiblížit reálně vypadajícímu designu a jak z uživatelů vymámit čísla. Mějte na paměti, že jediný způsob, jak bezpečně komunikovat s bankou je osobně s bankéřem nebo na ověřených stránkách Internetového bankovnictví poskytované pouze a jedině Českou spořitelnou.

Zadejte své přihlašovací heslo k účtu, nebo budou citlivé údaje o vašem kontě zveřejněny na internetu! Takovou elektronickou zprávu včera dostali někteří klienti České spořitelny, a nejen oni.
Jde o další trik podvodníků, kteří se pomocí falešných e-mailů snaží získat citlivá data, s jejichž využitím se mohou dostat k penězům oklamaných lidí. Česká spořitelna kvůli včerejší výhrůžné zprávě rozšíří své trestní oznámení na neznámého pachatele.

Zatím naletělo jen několik lidí, odpovědnost nesou sami ruské, čínské a možná také holandské skupiny internetových pirátů zatroubily k velkému útoku na Českou spořitelnu už v polovině ledna. V ohrožení je 1,2 milionu klientů největší tuzemské banky, kteří používají internetové bankovnictví. Lovci přístupových hesel ke kontům a čísel platebních karet svou aktivitu přitom stále stupňují. Zatím jde o největší a nejdelší útok na tuzemskou banku. Naštěstí nepříliš úspěšný.
˝Od tří klientů byly vylákány přihlašovací údaje k účtu, několik lidí svěřilo podvodníkům data o své platební kartě,˝ tvrdí mluvčí České spořitelny Klára Gajdušková. Na to, že bylo rozesláno patrně více než milion podvodných e-mailů, které se tváří jako sdělení banky spojené s žádostí o potvrzení citlivých údajů, to není špatný výsledek. Pokud tedy spořitelna škody schválně nesnižuje.
Opatrnosti však nezbývá a banky donekonečna opakují, že nikdy žádnou internetovou poštu, která by žádala o poskytnutí citlivých dat, neposílají. Nikdo, kdo takový mail obdrží, by na něj tedy rozhodně neměl reagovat.

Více informací naleznete zde.

Další verze podvodného e-mailu
Zdroj: Česká spořitelna

Nyní se objevil další typ podvodného e-mailu. Pachatel se i tentokrát snaží vyvolat v příjemci dojem, že byl e-mail odeslán z Finanční skupiny České spořitelny, v tomto případě z e-mailové adresy Stavební spořitelny České spořitelny burinka@sscs.cz. Snaží jeho prostřednictvím (odkazem v těle mailu na podvodnou webovou stránku) vylákat přístupová data do internetového bankovnictví a PIN k platební kartě.

Česká spořitelna ani Stavební spořitelna České spořitelny žádnou takovou zprávu klientům nerozesílala. S klienty nikdy prostřednictvím e-mailu nekomunikuje o tak zásadních záležitostech jako je např. zabezpečení. Nikdy nevyžadujeme zadání osobních bankovních údajů jako je například PIN ke kartě či klientské číslo a heslo.

Proto prosím na e-mail nereagujte a nezadávejte žádné požadované údaje. Pokud kdokoli z Vás na zprávu zareagoval, doporučujeme ihned kontaktovat naše klientské centrum na telefonním čísle 800 207 207 pro zablokování karty a služby a vygenerování nových přihlašovacích údajů.

Na našich webových stránkách najdete základní informace k problematice phishingu včetně aktuálních zpráv o nových variantách podvodných e-mailů. Všechny základní informace k problematice získáte i v kterákoli pobočce. Obsáhle také informujeme veřejnost prostřednictvím médií i pomocí inzerce v tisku.

Jak se bránit

Anglický výraz phishing znamená v otrockém překladu ˝rybaření identity˝. Podvodníci se při něm snaží pomocí falešné elektronické pošty získat citlivá data klientů, která se týkají jejich bankovních účtů nebo platebních karet. E-maily se obvykle tváří tak, že jsou odeslány samotnou bankou, která v nich požaduje ověření přístupových hesel ke kontům. Pokud na ně klient odpoví, je ve skutečnosti přesměrován na stránky ˝rybářů˝, kteří se tak mohou dostat k jeho penězům. Základní obranou je nereagovat na výzvy bank o ověření údajů, i když se tváří důvěryhodně. Žádná banka totiž taková data přes elektronickou poštu nikdy nežádá. Pokud data zadáte, okamžitě si nechte zablokovat účet či kartu.

Zdroj: MFDNES archiv – autor: Jaroslav Mašek, Česká spořitelna

Vaše komentáře

Celkem 2 komentáře (0 komentářů čeká na schválení)

23.03.2008 16:52  Jiří Jelínek

Píšete asi dvacet? To já jich v jednom dni dostal 17. A chodilo mě to asi týden, nestačil jsem mazat. Stejná zkušenost jako u Vás: Přeposlat odesílateli se nedalo. Ale nedalo se ani přeposlat na adresu csas@servis.cz. Vracelo se jako nedoručitelné. Psal jsem do ČT1, odkud odpověděli že se tím budou zabývat. Nova neodpověděla ani za týden. Proč taky? Vražda to nebyla a oni po ničem jiném nejdou. Nezajímá ji to. Takže pouze doufat že to jednou přestane.

22.03.2008 09:34  Zbyněk

Už jich mám asi dvacet. Taky jeden začínal: Drahousek zakaznik Ceska sporitelna docasny prerusit tvuj ucet...... Zajímavé bylo, když jsem chtěl některé přeposlat do redakce novin nebo na policii, tak po stisknutí tlačítka Přeposlat e-maily zmizely a zůstala jen hlavička s adresama. Chtěl jsem i zablokovat příjem, ale ono to má pokaždé jinou adresu odesílatele.

Zanechte komentář: