Poslední diskuse
Zdraví
Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...Práce
Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...Co se kde děje
Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...Útoky na klienty České spořitelny se stupňují
Zadejte své přihlašovací heslo k účtu, nebo budou citlivé údaje o vašem kontě zveřejněny na internetu! Takovou elektronickou zprávu včera dostali někteří klienti České spořitelny, a nejen oni.
Jde o další trik podvodníků, kteří se pomocí falešných e-mailů snaží získat citlivá data, s jejichž využitím se mohou dostat k penězům oklamaných lidí. Česká spořitelna kvůli včerejší výhrůžné zprávě rozšíří své trestní oznámení na neznámého pachatele.
Zatím naletělo jen několik lidí, odpovědnost nesou sami ruské, čínské a možná také holandské skupiny internetových pirátů zatroubily k velkému útoku na Českou spořitelnu už v polovině ledna. V ohrožení je 1,2 milionu klientů největší tuzemské banky, kteří používají internetové bankovnictví. Lovci přístupových hesel ke kontům a čísel platebních karet svou aktivitu přitom stále stupňují. Zatím jde o největší a nejdelší útok na tuzemskou banku. Naštěstí nepříliš úspěšný.
˝Od tří klientů byly vylákány přihlašovací údaje k účtu, několik lidí svěřilo podvodníkům data o své platební kartě,˝ tvrdí mluvčí České spořitelny Klára Gajdušková. Na to, že bylo rozesláno patrně více než milion podvodných e-mailů, které se tváří jako sdělení banky spojené s žádostí o potvrzení citlivých údajů, to není špatný výsledek. Pokud tedy spořitelna škody schválně nesnižuje.
Opatrnosti však nezbývá a banky donekonečna opakují, že nikdy žádnou internetovou poštu, která by žádala o poskytnutí citlivých dat, neposílají. Nikdo, kdo takový mail obdrží, by na něj tedy rozhodně neměl reagovat.
Více informací naleznete zde.
Další verze podvodného e-mailu
Zdroj: Česká spořitelna
Nyní se objevil další typ podvodného e-mailu. Pachatel se i tentokrát snaží vyvolat v příjemci dojem, že byl e-mail odeslán z Finanční skupiny České spořitelny, v tomto případě z e-mailové adresy Stavební spořitelny České spořitelny burinka@sscs.cz. Snaží jeho prostřednictvím (odkazem v těle mailu na podvodnou webovou stránku) vylákat přístupová data do internetového bankovnictví a PIN k platební kartě.
Česká spořitelna ani Stavební spořitelna České spořitelny žádnou takovou zprávu klientům nerozesílala. S klienty nikdy prostřednictvím e-mailu nekomunikuje o tak zásadních záležitostech jako je např. zabezpečení. Nikdy nevyžadujeme zadání osobních bankovních údajů jako je například PIN ke kartě či klientské číslo a heslo.
Proto prosím na e-mail nereagujte a nezadávejte žádné požadované údaje. Pokud kdokoli z Vás na zprávu zareagoval, doporučujeme ihned kontaktovat naše klientské centrum na telefonním čísle 800 207 207 pro zablokování karty a služby a vygenerování nových přihlašovacích údajů.
Na našich webových stránkách najdete základní informace k problematice phishingu včetně aktuálních zpráv o nových variantách podvodných e-mailů. Všechny základní informace k problematice získáte i v kterákoli pobočce. Obsáhle také informujeme veřejnost prostřednictvím médií i pomocí inzerce v tisku.
Jak se bránit
Anglický výraz phishing znamená v otrockém překladu ˝rybaření identity˝. Podvodníci se při něm snaží pomocí falešné elektronické pošty získat citlivá data klientů, která se týkají jejich bankovních účtů nebo platebních karet. E-maily se obvykle tváří tak, že jsou odeslány samotnou bankou, která v nich požaduje ověření přístupových hesel ke kontům. Pokud na ně klient odpoví, je ve skutečnosti přesměrován na stránky ˝rybářů˝, kteří se tak mohou dostat k jeho penězům. Základní obranou je nereagovat na výzvy bank o ověření údajů, i když se tváří důvěryhodně. Žádná banka totiž taková data přes elektronickou poštu nikdy nežádá. Pokud data zadáte, okamžitě si nechte zablokovat účet či kartu.
Zdroj: MFDNES archiv – autor: Jaroslav Mašek, Česká spořitelna