Poslední diskuse


Zdraví zobrazit diskusi

Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...

Práce zobrazit diskusi

Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...

Co se kde děje zobrazit diskusi

Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...

Jak využívat moc našeho podvědomí – 13

Publikováno: 25.04.08
Počet zobrazení: 2168

Autor článku: PhDr. Zdeněk Chmel
Do druhé třetiny nastupuji s omluvou, že jsem věnoval první třetinu kapitoly oficiální medicíně. Ale já v žádném případě nestavím praktickou a odbornou medicínu proti metodě dr. Murphyho. Naopak vždy zdůrazňuji jejich sepětí a souznění. Ono toto sepětí vlastně už trvá celá tisíciletí.

Už celá tisíciletí
Už dávno ve starověku lidé věřili v existenci léčivé síly, která dokáže vrátit člověku zdraví nebo alespoň zmírnit jeho utrpení. Věřili také, že lze tuto pro ně tajemnou moc přivolat. Samozřejmě ještě neměli tušení, že jde o moc podvědomí. Proto to byli kněží a šamani, kterým byla připisována moc léčit. A tito světci a léčitelé vzývali své bohy a bůžky, aby jejich prostřednictvím nemocným pomohli. K tomu sloužily i různé rituály a talismany. A je doloženo, že tito nevzdělaní léčitelé dosahovali v různých dobách řady úspěchů tam, kde lékařská věda byla bezmocná.
Zde je namístě vzpomenout na zázračná uzdravení, ke kterým došlo v řadě posvátných míst po celé zeměkouli. Slepci znovu uviděli, chromí vstali a chodili, němí promluvili. A pak děkovali Bohu, Buddhovi, Alláhovi či jiným božstvům. Vůbec nechci tyto skutečnosti zpochybňovat. Ale myslíte, že zázrak způsobily sochy a sošky svatých nebo bohů, relikvie či zázračné prameny? Ne, byla to důvěra ve vyléčení, neochvějná víra, které – stejně jako léčitelé, o nichž jsem mluvil předtím – dokázaly probudit víru pacienta a ta uvedla do pohybu léčivé síly podvědomí. Podstata jejich ˝zázraků˝ byla tedy ve víře, modlitbách a moci podvědomí. Přece i v knize knih Bibli se píše: ˝Podle vaší víry se vám staň.˝ A totéž – třeba jinými slovy – říká i náš dr. Murphy.
Připomeňme si, že i on zdůrazňuje, že předpokladem úspěchu jeho metody je důvěra a přesvědčení, že každá myšlenka nebo představa se již uskutečnila. Jestliže tedy předáme našemu podvědomí přesně vykreslenou představu našeho přání, pak toto přání (plán, myšlenka) má ve sféře podvědomí již tak reálnou existenci, jako ji má jakákoli část našeho těla. Ať je to ruka, srdce, žaludek nebo jiný orgán, svaly či kosti. A jestliže je jakákoli část našeho těla poškozena, ať již úrazem nebo chorobou, stačí si představit, že je buď na cestě k uzdravení nebo uzdravena a podvědomí našemu přání vyhoví. Při použití této metody musíme však nejprve zahnat každou rušivou myšlenku nebo pochybovačnost. Tedy i to tzv. ˝objektivní logické myšleni˝, které je v rozporu s naším přáním. Pochybnosti ovšem mohou do podvědomí nemocného člověka zanést i jiní lidé. Mohou to být příbuzní a známí. I když jednají v dobré víře nebo naprosto nevědomky. Tím, že projeví obavy například, že zraněný zůstane na vozíku, nebo že nemoc je nevyléčitelná. Tím, do mysli nemocného vrátí skepsi a strach a tak vlastně zmaří léčivý účinek podvědomí.

Co z toho všeho vyplývá?
Všechny nemoci mají duševní původ a základním principem léčby je víra v uzdravení. Neustále si musíme uvědomovat, že naše podvědomí v sobě skrývá jedinečnou léčivou sílu. Vždyť často i lékař přiloží na ránu obvaz a řekne: ˝A teď už se o vyléčení postará příroda.˝ Říká pravdu, pokud pod tím slovem ˝příroda˝ vidíme moc podvědomí. Nezapomínejme ani na to, že všechno, čemu věříme, je jakýmsi semínkem, které v podvědomí klíčí, zapouští kořeny, vykvete a přinese plody. Proto do podvědomí nebudeme nikdy vědomě zasévat plevel (tedy pochybnosti a strach), ale naopak pevnou víru, že se uzdravíme. Podvědomí reaguje na jakýkoli obsah myšlenek. Ať už věříme v něco kladného nebo záporného, v něco správného nebo nesprávného. A ještě něco dodejme. Příbuzní a známí nemusí být u nemoci jen pasivním divákem. Mohou přispět k uzdravení nemocného tím, že se za něj modlí. Tady mám na mysli nejen náboženskou modlitbu, ale zejména modlitbu, kterou dr. Murphy nazývá ˝vědeckou modlitbou˝, jejíž příklad uvedu v následujícím odstavci. Je třeba jen připomenout, že když se modlíme za nemocného, musíme to činit s jistotou, že naše představa uzdravení změní negativní myšlení dotyčné osoby. Tedy nejúčinnější je, když se sám nemocný modlí za své uzdravení a my jej v tom svou modlitbou podporujeme a utvrzujeme jeho víru.

A teď sci-modlitba:
Moje matka (otec, přítel Jirka, sestra Marta, přítelkyně Libuše) je vážně nemocný-á, ale já věřím, že se uzdraví. Nekonečná síla, která stvořila její (jeho) tělo se všemi jeho orgány teď prostoupí a vyléčí každý atom její (jeho) bytosti. Tak zavládne v každé buňce jeho (jejího) těla harmonie a ona (on) se opět uzdraví.

A protože opakování je ˝matkou moudrosti˝, znovu připomínám, že pokud budete mít jen stín pochybností o úspěchu, pak je zbytečná každá modlitba.

Vaše komentáře

Celkem 0 komentářů (0 komentářů čeká na schválení)

Zanechte komentář: