Poslední diskuse


Zdraví zobrazit diskusi

Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...

Práce zobrazit diskusi

Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...

Co se kde děje zobrazit diskusi

Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...

Právnické tipy: Koupě zboží na dálku – část 5

Publikováno: 7.07.08
Počet zobrazení: 1218


      Autorka článku: JUDr. Irena Novotná
Je ideální, když věc, která je koupená na dálku prostřednictvím komunikačních prostředků, jak jsme v předchozích dílech četli, se dostane k objednavateli bez vad a objednavatel ji může ihned užívat podle svých potřeb. Zboží má očekávanou kvalitu, kterou dodavatel inzeroval ve své nabídce.

Například si chcete koupit masážní přístroj. Těch je na internetu nabízeno mnoho a od různých firem.
Dejte si tu práci, zvláště pokud jde o drahou věc a oslovte více firem, které stejné zboží nabízí, svou poptávkou, než si zboží objednáte. Zajímejte se hlavně o to, jaké záruky firma poskytuje, zajímejte se o podmínky, které firma nabízí při případné opravě věci.
Pokud věc má skrytou vadu, kterou objednavatel odhalí při jejím použití po přejímce, pak podle těchto podmínek postupuje firma a musíte podle nich postupovat i vy.
Například nemůžete stroj přepnout. Takovou vadu jste nezpůsobili použitím věci a zřejmě ani při výstupní kontrole nebyla odhalena. Ihned se spojte s dodavatelem a vadu ohlašte podle reklamačního řádu, který určitá firma, od které jste zboží koupili, zveřejňuje. Pozor! Každá firma vydává svůj reklamační řád, proto ho čtěte pozorně.

Běh záruční doby
Záruční doba začíná běžet ode dne předání zboží kupujícímu. Tedy ode dne, kdy jste na poště nebo kdekoliv jinde podepsali dodejku. Tu si laskavě pečlivě uschovejte. Při případné reklamaci ji budete potřebovat, abyste prokázali datum, kdy jste potvrdili převzetí zboží. Protože od toho data se počítá běh záruční doby!

Podmínky reklamace
V záruční listině se dozvíte, kdo řeší reklamace a kde se reklamace řeší a kde je reklamační místo. Je zbytečné volat řediteli firmy nebo zástupcům firmy, stejně vás vždy odkáží tam, kde je uvedeno reklamační místo, tedy na reklamační oddělení nebo vás odkáží na osobu, která reklamace vyřizuje.
Pozor! Firma může zahrnovat několik dodavatelů. Například: Firma A, specializující se na masážní stroje, může mít dodavatele B,C,D,E,F. A každý tento dodavatel má vlastní reklamační řád a vlastní podmínky a ty nejsou u všech stejné. Abyste nebyli pak překvapeni, ještě před objednáním věci si zjistěte, od kterého dodavatele firma A zboží zajistí a jaké podmínky dodavatel má pro reklamace. Není to nic těžkého, určitě vám budou tyto informace sděleny a vy si můžete v klidu podmínky přečíst.

Samozřejmě, že většinou je zboží dodáváno bez vad. Každá firma má svou výstupní kontrolu, má certifikáty, které zaručují kvalitu nabízeného zboží. Žádná firma si rozhodně nepřeje mít při prodeji problémy a ve světě internetu, na kterém zboží nabízí, potřebuje spíše pozitivní ohlasy na své služby pro plynulý a dobrý obchod, než negativní. Tento článek spíš směřuje k těm, kteří v takovém nakupování jsou nováčky a nebo se dostanou do nepříjemné situace, kterou jim přivodí vada zboží.
Mnoho nepříjemných střetů s dodavatelem se právě stane tím, že kupující si řádně nepřečte reklamační podmínky a obě strany se nemohou dohodnout. Buďte obezřetní při nákupech na dálku! Ale zároveň věřte, že je mnoho dodavatelů, kteří vám rádi vyjdou vstříc, protože chtějí si zachovat dobré jméno a mají na zřeteli i spokojenost zákazníků.

Zdroj: I. Novotná, Foto: Internet

Vaše komentáře

Celkem 0 komentářů (0 komentářů čeká na schválení)

Zanechte komentář: