Dnes je 22.11.2024, Svátek má Cecílie, zítra Klement

Poslední diskuse


Zdraví zobrazit diskusi

Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...

Práce zobrazit diskusi

Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...

Co se kde děje zobrazit diskusi

Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...

Ztracené poklady pod hladinou 6

Publikováno: 17.05.09
Počet zobrazení: 908


      Autor: EPOCHA 2005
Chcete se stát multimilionářem? Podlehněte novodobé zlaté horečce, zakupte potápěčské vybavení, spolehlivou loď, najměte několik členů posádky a vydejte se hledat poklady, které leží přikryty miliony kubíků vody. Bohatství leží na dně!


Vrak Giannis D.
Hned vedle britské lodi se zcela náhodou v roce 1983 potopila řecká námořní loď Giannis D. Loď měřila skoro 100 metrů – po nárazu do útesu byla ještě šest týdnů částečně nad hladinou a teprve potom jí moře rozdělilo na dvě části a smetlo do hloubky 27 metrů. Příď lodi ještě dlouho vyčnívala z moře a pomáhala tak určit polohu vraku, ale i ji nakonec nadobro pohltilo moře. Kvůli silným podmořským proudům se není možné potápět k vraku kdykoli. Až poplavete podél paluby k přídi, budete míjet obrovský komín s velkým označením D po obou stranách. U komína najdete dveře vedoucí přímo do lodní strojovny, uvidíte ocelové lávky a mohutný motor. Můstek a kajuty jsou úplně prázdné, vystrašit v nich můžete pouze podmořskou havěť – ropušnice nebo obří kanice.

Vrak Salem Express
Egyptský trajekt Salem Express se vydal na svoji poslední plavbu dne 15.12.1991 s 690 pasažéry na palubě z Jeddahu v Saudské Arábii do Port Safagy v Egyptě. Loď narazila do korálového útesu a 510 pasažérů utonulo. Nyní leží trajekt na boku v hloubce od 10 do 30 metrů a je vhodný i pro začínající potápěče.

Trajekt je doposud poměrně čistý – nenajdete zde letité usazeniny jako na jiných vracích. Na některých místech se uchytily měkké červené korály, které už dosahují podivuhodné délky. Interiér trajektu je překvapivě velmi zachovalý, kapitánský můstek zůstal dodnes prakticky v neporušeném stavu. V těsné blízkosti paluby jsou poházeny ještě přivázané záchranné čluny a množství odlomených kousků palubního zastřešení, které se již posádce nepodařilo po nehodě odpoutat. Na střeše jsou stále uchyceny antény a velký radar, skrz okénka na palubě můžete nahlédnout do interiéru trajektu.

Autor: časopis EPOCHA 2005 , Foto: internet

Vaše komentáře

Celkem 0 komentářů (0 komentářů čeká na schválení)

Zanechte komentář: