Poslední diskuse
Zdraví
Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...Práce
Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...Co se kde děje
Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...Kampaň Mluvme o stáří startuje 1.října 2010
Autor článku: Bronislava Hiliová Kampaň Mluvme o stáří je zaměřená na mladé lidi do 30 let. Chce změnit jejich postoj k seniorům, chce připomenout, že senioři přináší do společnosti hodnoty (zralost, zkušenost), kterých bychom si měli vážit. |
I naše babičky a dědečkové jsou senioři, proč se k ostatním seniorům chováme jinak?
S kampaní přichází obecně prospěšná společnost Elpida plus, hlavním partnerem je Nadace o2. Cílem kampaně je probudit celospolečenský zájem o téma stáří a podnítit mladé lidi k debatě o vztazích mezi generacemi. Do kampaně se zapojili i známé tváře – herečky Jana Plodková a Iva Pazderková, herec Petr Vaněk a zpěvák skupiny Please the trees Václav Havelka.
V České republice žije přes 1,5 milionu lidí starších 65 let. A bude jich přibývat. „Málo se mluví o pozitivní roli, kterou ve společnosti hrají. Při své práci se denně setkáváme se seniory, kteří jsou aktivní, optimističtí a živě se zajímají o společenské a kulturní dění. Chceme seniory ukázat v pozitivním světle a vymezit se tak proti jejich diskriminaci“, říká Bronislava Hilliová, ředitelka Elpidy plus, o.p.s.
Média často vytváří negativní obraz o seniorech jako o skupině, která je neproduktivní, podporovaná na úkor vlastních dětí a vnoučat. Média tak podporují nepřátelskou atmosféru mezi generacemi. Životní postoje člověka se formují v mládí a vztah ke starým lidem může být u některých mladých poznamenán právě negativní mediálním obrazem.
Přesto: skoro každý má babičku, na kterou nedá dopustit. Seniory jako skupinu i tak řada mladých lidí vnímá negativně.
Slogan:
Moji babičku nech na pokoji!
Nesnáším diskriminaci starých lidí. A ty?
Připoj se k mezigenerační diskuzi na www.mluvmeostari.cz
Autor: Bronislava Hiliová, Foto: Internet