Dnes je 23.11.2024, Svátek má Klement, zítra Emílie

Poslední diskuse


Zdraví zobrazit diskusi

Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...

Práce zobrazit diskusi

Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...

Co se kde děje zobrazit diskusi

Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...

Co pro vás mohu udělat? Mohu vám s něčím pomoci?

Publikováno: 11.11.10
Počet zobrazení: 1745
  Autorka článku: JUDr. Irena Novotná
Když jdete nakupovat v Arábii do obchodů nebo na trh, sesypou se kolem vás obchodníci a nabízí vám zboží všeho druhu. Je to způsob obchodování, který se možná někomu může protivit. Než si zvyknete.

Stejně se tomu nevyhnete a tak je lepší se chovat slušně, protože většinou, když je odmítnete, tak vás nechají na pokoji. Obdoba v našich obchodech je ta, že vám neustále někdo nabízí radu a pomoc. I když ji odmítnete. I když dáte najevo, že si chcete vybrat a nebo odejít. Neustálé nabízení pomoci je fráze, kterou slyšíte všude, Zavoláte si na informace 1180: Jak vám můžu pomoci? Zavoláte na zákaznická čísla kamkoli: Jak vám můžu pomoci? Je to moderní způsob nabízení služeb, který nemůžete odmítnout, protože si stejně nikdo nedá říci. Ale ne vždy to dopadne, jak potřebujete. http://www.youtube.com/watch?v=TU7JjJJZi1Q&translated=1

Mohu vám s něčím poradit?
Občas si zajdu do obchodu, kde prodávají boty, kabelky a takové ty ženské titěrnosti. I když nemám v úmyslu si něco koupit. Jen tak se podívat. A chvíli stojíte u regálu, znáte to, myšlenky vám bloudí hlavou a najednou vás vytrhne hlas: „Mohu vám s něčím poradit?“ Usměji se a slušně řeknu, že si vybírám zboží a ráda bych si ho vybrala sama. Poodejdu k dalšímu regálu, kde stojí boty. A opět se připlíží slečna a zeptá se mne, jestli mi může s něčím poradit. Opět odmítnu, protože si umím vybrat boty sama. A napadne mě, že ji jednou udělám radost a skutečně si nechám poradit. Zeptám se, jak se vyhnout tomu, aby mi někdo neustále nekibicoval do mých nákupů. Až se pořádně naštvu. Protože vím, že se dozvím, že oni tak musí, že je to součást jejich komunikace ze zákazníkem.

Ale když chcete skutečně poradit …
Volala jsem do pojišťovny, zvedla to taková milá slečna, asi velmi mladá a pozdravila mne, představila se a zeptala se mne, jestli mi může s něčím pomoci. Skutečně jsem pomoc potřebovala. Měla vlídné vystupování. Řekla jsem ji své přání, nahlásila údaje, které mohla potřebovat ve vyhledávání a čekala jsem, až mi podá informaci. Pak mne zahrnula dotazy na různé produkty příbuzné mému, když jsem byla trochu mimo mísu, protože jsem nevěděla, o čem vlastně mluví, tak mne odkázala na osobní návštěvu jedné z poboček, protože mne nemůže najít. Řekla jsem ji, že bych to ráda vyřídila telefonem. Znervózněla a nakonec mi řekla, že takové informace nemůže podávat a nashledanou a tečka sbohem nazdar. Při mé osobní návštěvě vše vyřidili bez problémů, ale musela jsem si zase vzít volno z práce. To víte, jsou mladí a ještě nemají zkušenost s daty.

Informace 1180
Občas si zavolám na informace, aby mi sdělili číslo a hned přepojili. A stalo se mi, že jsem z dálnice zabočila na odpočívku, protože jsem si potřebovala zavolat a neznala jsem číslo. Tak jsem vytočila 1180. Chvíli jsem čekala. Pozdravil mne příjemný hlas a zeptal se mne, jestli mi může s něčím pomoci. Tak jsem si vyžádala telefonní číslo. Chvíli jsem čekala, slečna mi nabídla spoustu čísel a abych si je jako napsala. Já jsem řekla, že chci přepojit na jedno z těch čísel, že stojím na odpočívce a nemám si to teď kam napsat. Podívila se a pak mi nabídla, že mi pošle číslo do mobilu. Řekla jsem, že nechci, že chci jen přepojit a ona mi řekla, že mi už číslo poslala a přepojila mne. Úplně někam, jinam. Takže mi nepomohla. Zavolala jsem znovu, zase se mi ozval někdo jiný a opět mi chtěl pomoci, opět mi přes můj odpor poslal číslo do mobilu a ozval se mi fax. Ztratila jsem nervy a radši jsem se nepokoušela už na informace volat.

Asi tomu říkají manažerský způsob práce. Ale když člověk několikrát denně slyší tutéž větu a neustále někdo chce někomu pomáhat a radit, aniž si to přejete a neudělá to, co skutečně potřebujete, pak nechápu ten smysl. Někdy mám pocit beznaděje, když někam zavolám a nabízí se mi nahrávkou spousta možností, jen stisknout nějaké číslo, aby člověk konečně slyšel lidský hlas, který pro vás může něco udělat a pak zjistíte, že bohužel, dotyčný šel na oběd nebo má dovolenou, tak vás berou všichni čerti. Takové telefonování vás přijde na pěkný balík, aniž si to uvědomíte. Ale za to si to uvědomují ti, a dobře, kteří to celé vymysleli. Nejlepší je nic po nikom nechtít a všechno si zařídit sám, i za cenu ztráty času ale nakonec si informace opatříte bez těch řečí, které dokáží pěkně vytočit. Nedej Bože, aby někdo skutečně pomoc potřeboval. A nutně. Než se přes ty centrály dostane k příjemci, může mít smrt na jazyku.

Autor: JUDr. Irena Novotná, Foto: Internet

Vaše komentáře

Celkem 0 komentářů (0 komentářů čeká na schválení)

Zanechte komentář: