Poslední diskuse


Zdraví zobrazit diskusi

Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...

Práce zobrazit diskusi

Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...

Co se kde děje zobrazit diskusi

Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...

Klientské centrum s lepším zázemím a bez front

Publikováno: 14.11.11
Počet zobrazení: 1081
Výrazně lepší zázemí pro zájemce o informace o svých důchodech a důchodovém systému z celé ČR. To bylo hlavním cílem vybudování nového klientské centra Ústředí České správy sociálního zabezpečení v Křížové ulici 25 na pražském Smíchově.

Klientské centrum nahradilo dosavadní informační kancelář ve stejné lokalitě, která ale nevyhovovala svým stísněným prostorem, kde ne vždy bylo možné zajistit dostatečně diskrétní jednání s klienty. Tvořily se fronty a zcela chybělo zázemí pro čekající. Leckdy museli postávat venku před vchodem, pod širou oblohou. Nyní je tomu konec.

V novém prostorném infocentru již lidé fronty stát nebudou. Obdobně jako ve většině klientských center okresních správ sociálního zabezpečení si klienti vezmou lístek s pořadovým číslem a sledují displej moderního vyvolávacího systému, který je nasměruje ke konkrétní přepážce. Dvě přepážky jsou za skleněným odzvučením pro případné diskrétnější jednání. Čekací zázemí klientského centra s výhledem na Prahu tvoří 30 sedaček rozmístěných v prostoru, které je možné v případě aktuální potřeby doplnit dalšími.

Nové klientské centrum důchodového pojištění v prvním patře hlavní budovy Ústředí ČSSZ vzniklo v prostorech po takzvaných rotomatech (otočných regalech spisového archivu), které byly přemístěny do nově vybudovaného archivu v Jankovského ulici v Praze-Stodůlkách. Ačkoli nové důchodové centrum sídlí v prvním patře, je zajištěn bezproblémový přístup pohybově handicapovaných – do zvýšeného přízemí posuvnou plošinou, do patra následně dostatečně prostorným výtahem. Komplexnost všech pět pracovních dnů v týdnů fungujících služeb doplňuje pokladna pro hotovostní výplatu a rekonstruovaná podatelna.

ČSSZ musí také reagovat na průběžné změny v legislativě. Dosud bylo většinou potřeba pro školení svých zaměstnanců a workshopy pronajímat prostory nebo je opakovat po měnších skupinách ve svých limitovaných prostorách. V uvolněném místě po rotomatech proto vznikl kromě klientského centra i větší konferenční prostor s videotechnikou pro až 120 lidí. Ten je možný doplnit o dalších 20 účastníků v nové videokonferenční místnosti v sousedství. Nechybí zázemí v podobě kuchyňky, šatny a řízení ozvučení.

V neposlední řadě vznikly rekonstrukcí prvního patra hlavní budovy Ústředí také nové kanceláře. Umožní to přímo do budovy Ústředí přesunout zhruba 50 zaměstnanců, kteří dosud pracovali v pronajatých prostorách v soukromém objektu naproti. Nyní tak ČSSZ výrazně ušetří finance za nájem.

Stavební práce na vytvoření klientského centra, výukových prostor a nových kanceláří započaly letos 1. července a skončily v uplynulých dnech. Vyžádaly si 18 milionů korun z programového financování Ministerstva práce a sociálních věcí ČR. Dalších 2,4 milionu korun stálo vnitřní vybavení, přičemž použitelná část původního mobiláře našla využití jak v podatelně, tak v jiných prostorách ČSSZ. Prostor bývalé informační kanceláře zatím posloužil k umístění pracovníků vyřízujících posílenou agendu exekučních srážek z důchodů.

Zdroj: ČSSZ, Mgr. Pavel Gejdoš,ředitel odboru komunikace a tiskový mluvčí

Vaše komentáře

Celkem 0 komentářů (0 komentářů čeká na schválení)

Zanechte komentář: