Poslední diskuse
Zdraví
Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...Práce
Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...Co se kde děje
Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...Zeptejte se …
Autor: Josef Černý PLATBA KARTOU. Při snaze zaplatit kartou se mnohdy setkáme s tvrzením personálu, že takto můžeme platit útratu například až od částky například 500,-Kč výše a podobně. |
Pokud má však obchodník na dveřích upozornění, že v tomto obchodě můžeme platit kartou, je povinen ji akceptovat bez jakéhokoliv omezování, v opačném případě si můžeme na prodejce stěžovat u peněžního ústavu, jehož platební kartu vlastníme.
Jsou spotřebitelé, kteří si na placení kartou zvykli do té míry, že u sebe nenosí téměř žádnou hotovost, pouze pár drobných na košík u marketu nebo do automatu na kafe.
Přestože technika je na vyspělé úrovni, občas se chybička vloudí a platební terminál přestane fungovat, pochopitelně v tom nejméně vhodném okamžiku. Pokud taková situace nastane v marketu, kdy máme plný košík, vlastně se nic neděje, prostě ho tam necháme a jdeme domů. O něco horší je to u benzínové pumpy, kdy máme načerpáno nebo v restauraci, kdy již máme jídlo zkonzumované a v kapse pouze oněch zmíněných pár drobných. V takovém případě je potřeba sepsat s obsluhou jakýsi dlužní úpis, na kterém potvrdíme jakou částku dlužíme, jakým způsobem (tedy převodem, složenkou nebo osobně) uhradíme a také do kdy.
Tento termín jsme samozřejmě povinni dodržet, protože v opačném případě by prodejce mohl uvedenou částku vyžadovat například formou platebního rozkazu. V žádném případě nepřistoupíme na návrh zanechat prodejci nějakou zástavu, například občanský průkaz nebo mobilní telefon. Občanský průkaz nebo jiný doklad však jsme povinni obsluze ukázat k prokázání naší totožnosti.
Autor: Josef Černý; problemsreklamaci@seznam.cz, Foto: Internet