Dnes je 30.10.2024, Svátek má Tadeáš, zítra Štěpánka

Poslední diskuse


Zdraví zobrazit diskusi

Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...

Práce zobrazit diskusi

Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...

Co se kde děje zobrazit diskusi

Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...

Zeptejte se …

Publikováno: 9.11.11
Počet zobrazení: 747
Autor: Josef Černý
Chtěla jsem reklamovat mobilní telefon, ale prodejce ode mne vyžadoval doklad o koupi a záruční list. Já jsem však oba doklady někam založila a nemohu je najít. Je prodejce povinen přijmout výrobek do reklamace i bez těchto dokladů?

Žádný zákon kupujícímu neukládá, jaké doklady musí k reklamaci předložit, musí však prodejci prokázat, že výrobek koupil právě u něj, kdy a případně za kolik. Z uvedeného vyplývá, že záruční list mít nemusíte, stačí najít doklad o koupi. Pokud jste platila kartou, je dostačujícím dokladem například výpis z účtu, pokud z něj ovšem bude zřejmá kromě ceny také identifikace výrobku a prodejny. V případě platby v hotovosti a ztrátě dokladu můžete zkusit svědeckou výpověď, ovšem s rizikem, že prodejce například prohlásí svědka za nevěrohodného. Pokud neuspějete, nezbývá než pokračovat v hledání a v případě neúspěchu musíte opravu bohužel zaplatit. A ještě na doplnění – prodejce není povinen vám vypisovat náhradní doklad ani vyhledávat například v počítači, jestli jste telefon koupila právě u něj atd. Povinnost vše prokázat je bohužel na vás.

Autor: Josef Černý; problemsreklamaci@seznam.cz, Foto: Internet

Vaše komentáře

Celkem 0 komentářů (0 komentářů čeká na schválení)

Zanechte komentář: