Dnes je 23.11.2024, Svátek má Klement, zítra Emílie

Poslední diskuse


Zdraví zobrazit diskusi

Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...

Práce zobrazit diskusi

Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...

Co se kde děje zobrazit diskusi

Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...

Zeptejte se …

Publikováno: 12.11.11
Počet zobrazení: 903
Autor: Josef Černý
NÁKUP DÁRKŮ PŘES INTENET.prostřednictvím internetu dnes už nakupuje nejen mladá a střední generace, ale i spousta seniorů. On je ten nákup jednoduchý, nemusíme nikam chodit, což nám seniorům zvlášť teď v zimě vyhovuje, tedy alespoň mně ano a požadovanou věc si tedy objednáme z tepla domova.

Většinou do 3 dnů ji máme doma a pokud je v balíčku požadované zboží a navíc ještě funkční, pak můžeme být spokojeni, protože jsme nakoupili zpravidla levněji než v kamenné prodejně. Jenomže vždycky to tak ideální není, ale zatím budeme řešit ten nejjednodušší případ – došlá věc sice funguje, ale přece jenom na obrázku vypadala větší, hezčí, zkrátka není to ono, takže se rozhodneme ji vrátit. Při nákupu přes internet to totiž možné je, protože jsme neměli možnost kupovanou věc vidět, nechat si ji předvést a vyzkoušet jako v kamenném obchodě. Podle zákona na to máme 14 dnů, ale pozor – nejpozději 14.den se prodejce o našem rozhodnutí musí už dozvědět, neplatí tedy datum poštovního razítka.

A teď jsme u toho, proč o tom mluvím právě v souvislosti s nakupováním dárků. Do této 14 denní lhůty se totiž počítají soboty, neděle i svátky, před Vánocemi pošta je přetížená a chodí pomaleji, takže pokud něco objednáváte na Vánoce, udělejte to včas, abyste se nepřipravili o možnost věc vrátit, pokud by se vám nelíbila. Vracená věc musí být nepoškozená, neměla by nést stopy používání (pouze vyzkoušení), měla by být v originálním obalu. Jen připomínám, že prodejce je povinen vrátit vám peníze do 30 dnů a podle usnesení Evropského soudního dvora musí nyní vracet i částku, která byla na faktuře označena jako poštovné a balné, což dříve nemusel a vracel tedy pouze částku za zboží.

Autor: Josef Černý; problemsreklamaci@seznam.cz, Foto: Internet

Vaše komentáře

Celkem 0 komentářů (0 komentářů čeká na schválení)

Zanechte komentář: