Poslední diskuse
Zdraví
Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...Práce
Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...Co se kde děje
Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...Zeptejte se …
Autor: Josef Černý VYSOKÝ ÚČET ZA TELEFON. Teď nemám na mysli případ, kdy sice nejsme s vyúčtováním spokojeni (to nejsme ostatně nikdy ), ale vyúčtované peníze jsme opravdu protelefonovali. Tady se nedá dělat nic jiného, než hovory v dalším období omezit. |
Mám na mysli případy, kdy nám přijde účet i několikanásobně vyšší než bývá obvyklé, bývají to tisíce a občas i desetitisíce Kč. Pokud se nikdo z rodiny nepřizná, že by volal na linky začínající 9… pak je třeba fakturu reklamovat u svého operátora, resp. poskytovatele tel. služeb a to do dvou měsíců od doručení vyúčtování, jinak právo zanikne. Z reklamace by mělo být zřejmé, v čem spatřujeme neoprávněnost daného vyúčtování, případně svá tvrzení nějakým způsobem doložit. Mělo by být zřejmé i to, čeho se domáháme (jako obecně u každé reklamace). Podnikatel poskytující službu prostřednictvím veřejné telefonní sítě je povinen vyřídit reklamaci na poskytování služby nebo na vyúčtování ceny bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Vyžaduje-li vyřízení reklamace projednání se zahraničním provozovatelem, je povinen reklamaci vyřídit nejpozději do 2 měsíců ode dne jejího dodání.
V případě, že operátor naši reklamaci zamítne, můžeme podat proti výši vyúčtování námitky k Českému telekomunikačnímu úřadu (www.ctu.cz) ve lhůtě do jednoho měsíce od zamítnutí reklamace poskytovatelem služby. V takovém případě jsme povinni zaplatit poplatek 100,-Kč
Pokud i tady bude rozhodnutí zamítavé, máme právo do 15 dnů ode dne oznámení tohoto rozhodnutí podat rozklad. Rozklad se podává u správního orgánu, který rozhodnutí vydal. Rozhoduje o něm předseda Rady Českého telekomunikačního úřadu a proti rozhodnutí o rozkladu se nelze dále odvolat.
Autor: Josef Černý; problemsreklamaci@seznam.cz, Foto: Internet