Dnes je 22.11.2024, Svátek má Cecílie, zítra Klement

Poslední diskuse


Zdraví zobrazit diskusi

Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...

Práce zobrazit diskusi

Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...

Co se kde děje zobrazit diskusi

Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...

Zeptejte se …

Publikováno: 4.01.12
Počet zobrazení: 955
Autor: Josef Černý
SLEVY.
Než se vypravíme pro zlevněné zboží, nesmíme zapomenout, že ono propagované vyprázdnění skladů a regálů pro nové zboží je jedním, ale není jediným důvodem slev.

Druhým důvodem je nalákání zákazníka do prodejny a on už tam vždycky něco koupí. A právě na tato lákadla bychom si měli dát pozor, protože ne vždy se zakládají na pravdě.Takovým nejčastějším lákadlem je slovíčko AŽ, kdy prodejce napíše na leták nebo na tabuli přede dveře nápis sleva až 70%, ovšem zboží z takovouto slevou budeme hledat marně a na náš dotaz dostaneme obvykle odpověď, že je již vyprodané, ovšem pravda bývá častěji taková, že tato sleva nikdy neexistovala. Triků, které prodejci používají je samozřejmě více, Většina se jich každoročně opakuje a zdálo by se, že už nic jiného ani vymyslet nelze, ale protože český člověk je ve vymýšlení hlavně podvodů nedostižitelný, objevují se i triky nové.
Tady jsou ty nejběžnější:

Sleva jenom jako,
kdy prodejce původní cenu na cenovce navýší, pak ji přeškrtne a jako novou napíše tu, která tam byla původně, takže se vlastně o slevu nejedná.

Smíchané zboží zlevněné a nezlevněné.
Velice častým případem je pomíchané zboží zlevněné i nezlevněné, příkladem je například regál s oděvy, na kterém je velký nápis slev a 70% ovšem polovina zboží v něm je za plnou cenu. Když se zeptáte někoho z personálu, dostanete naučenou odpověď,k že oni nic, dělají to zákazníci, kteří nevrátí zkoušený oděv na místo, ze kterého ho vzali. Může to být samozřejmě pravda, ale je zajímavé, že to nikdy není obráceně. Takže je potřeba neřídit se cenou na regále, ale cenovkou přímo na zboží, případně pokud se chceme vyhnout problémům u pokladny, ověřit si cenu čtečkou čárového kódu, které dnes ve většině marketů je.

Sleva pouze za určitých podmínek, které jsou ovšem uvedeny velice drobným písmem, takže jsou lehce přehlédnutelné – sleva je podmíněna určitou minimální hodnotou nákupu,platbou v hotovosti atd.

Některý prodejce se dokonce nenamáhá ani tolik, pouze napíše magické slovo sleva nebo akce.

A jak by mělo být zboží správně označeno? Na výrobku musí být uvedeny obě ceny, tedy stará i nová, stará přeškrtnutá nebo označená jako původní, ale obě musí být čitelné.

Záruka na zlevněné zboží – na rozdíl od tvrzení některých obchodníků platí na zboží z těchto akcí běžná dvouletá záruka, možnost věc reklamovat atd.

Autor: Josef Černý; problemsreklamaci@seznam.cz, Foto: Internet

Vaše komentáře

Celkem 0 komentářů (0 komentářů čeká na schválení)

Zanechte komentář: