Dnes je 24.11.2024, Svátek má Emílie, zítra Kateřina

Poslední diskuse


Zdraví zobrazit diskusi

Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...

Práce zobrazit diskusi

Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...

Co se kde děje zobrazit diskusi

Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...

Zeptejte se …

Publikováno: 18.01.12
Počet zobrazení: 901
Autor: Josef Černý
NEKOMPLETNÍ VÝROBEK.
V marketu jsem si koupil zařízení pro solární ohřev vody, ale po otevření krabice doma jsem zjistil, že chybí jedna součástka.

Prodejce mi řekl, že je to moje chyba, že jsem si vše měl zkontrolovat hned v prodejně. Měl pravdu? jsem opravdu povinen zboží takto kontrolovat, otevírat originál zalepené krabice atd.?

Odpověď:
Kupovaný výrobek nejste povinen v prodejně kontrolovat, nicméně je to Vaše právo a jak jste se sám přesvědčil, je dobré tohoto zákonem daného práva využít. Pokud to ale neuděláte, prodejce to nemůže použít jako argument, protože opakuji je to Vaše právo, nikoliv povinnost.

Takže prodejce odkažte na § 616 odst.3 a 4 Občanského zákoníku, podle kterého je prvních 6 měsíců od koupě povinen prokazovat prodávající, že zboží bylo v okamžiku prodeje v pořádku, tedy i to že bylo kompletní.

Autor: Josef Černý; problemsreklamaci@seznam.cz, Foto: Internet

Vaše komentáře

Celkem 0 komentářů (0 komentářů čeká na schválení)

Zanechte komentář: