Poslední diskuse
Zdraví
Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...Práce
Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...Co se kde děje
Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...Zeptejte se …
Publikováno: 29.02.12
Počet zobrazení: 924Autor: Josef Černý REKLAMACE U VÝROBCE. Chtěl jsem reklamovat obuv, ale prodejce ji odmítl do reklamace převzít s odůvodněním, že on s tím nemá nic společného, protože je pouze zprostředkovatel a mám tudíž boty poslat výrobci. Domnívám se, že nemá pravdu, ale raději si to chci ověřit. |
Odpověď:
Domníváte se zcela správně, vaším jediným partnerem pro vyřízení reklamace je prodávající, se kterým máte uzavřenou kupní smlouvu.
Ten musí výrobek do reklamace převzít, sepsat s vámi reklamační protokol a do 30 dnů ji vyřídit. Pokud tento postup odmítne, klidně mu oznamte, že podáte podnět k šetření České obchodní inspekci. Zpravidla toto upozornění stačí, protože se prodejci ČOI – ky .
Pokud by to nestačilo, pak podnět k šetření klidně podejte, lze to udělat i elektronicky na stránkách obchodní inspekce. Posílat výrobek výrobci nemá smysl, protože jste od něj nic nekoupil, nejste s ním tedy v žádném právním vztahu a on tudíž není povinen vaši reklamaci vyřizovat.
Autor: Josef Černý; problemsreklamaci@seznam.cz, Foto: Internet