Dnes je 22.11.2024, Svátek má Cecílie, zítra Klement

Poslední diskuse


Zdraví zobrazit diskusi

Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...

Práce zobrazit diskusi

Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...

Co se kde děje zobrazit diskusi

Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...

Zeptejte se …

Publikováno: 7.03.12
Počet zobrazení: 886
Autor: Josef Černý
CENA ZA OPRAVU BYLA VYŠŠÍ, NEŽ DOHODNUTÁ
Porouchala se mi automatická pračka (již po záruce), kontaktoval jsem tedy opraváře, popsal mu vadu a on mi sdělil předběžnou cenu opravy. Přijel, pračku opravil, ovšem cena opravy byla podstatně vyšší než ta dohodnutá, údajně proto, že použil kvalitnější náhradní díl jiného výrobce, než původně zamýšlel. Byl jsem povinen zvýšenou cenu uhradit? A pokud ne, můžu požadovat vrácení rozdílu?

Odpověď:
Opravář by neměl předběžnou cenu překročit bez vašeho souhlasu vůbec, pokud byla stanovena rozpočtem, jestliže byla stanovena odhadem (což je zřejmě váš případ) pak o více než 10-20%. Pokud zjistil, že původně slibovanou cenu dodržet nemůže, měl vás s touto skutečností seznámit a vyžádat si Váš souhlas. V případě, že tak neučinil, nebyl jste povinen rozdíl mezi původní a novou cenou platit. Jestliže jste ale požadovanou částku uhradil, vyjádřil jste tím svůj souhlas a vrácení rozdílu požadovat nemůžete. Tato možnost by připadala v úvahu pouze v případě, že by opravář namontoval do pračky jiný (levnějš) díl, než který vyúčtoval.

Autor: Josef Černý; problemsreklamaci@seznam.cz, Foto: Internet

Vaše komentáře

Celkem 0 komentářů (0 komentářů čeká na schválení)

Zanechte komentář: