Poslední diskuse
Zdraví
Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...Práce
Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...Co se kde děje
Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...Zeptejte se …
Publikováno: 25.04.12
Počet zobrazení: 976Autor: Josef Černý ÚSPORNÁ ŽÁROVKA. Po 4 letech jsem reklamoval úspornou žárovku. Protože prodejce poskytuje záruku pouze dvouletou, ale na krabičce je napsáno záruka 5 roků, na vaši radu jsem ji reklamoval u výrobce a protože jsem ji musel posílat poštou, zároveň jsem ho požádal o proplacení poštovného. |
Žárovka mi byla vyměněna, ovšem poštovné výrobce proplatit odmítl, prý na to nemám nárok, já však ve vašich radách čtu, že na proplacení poštovného nárok mám.
Odpověď:
Tady je nutno zdůraznit to, co napsáno bylo na počátku dotazu – tedy po čtyřech letech. Na proplacení poštovného případně jiných nákladů spojených s reklamací máte nárok v zákonné záruční době tedy 2 roky.
Pokud prodejce poskytuje na výrobek záruku delší, je to již nad rámec zákona a může si tedy sám stanovit podmínky této prodloužené záruky, tedy například i to, že nebude proplácet poštovné
Autor: Josef Černý; problemsreklamaci@seznam.cz, Foto: Internet