Poslední diskuse
Zdraví
Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...Práce
Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...Co se kde děje
Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...Zeptejte se …
Publikováno: 27.06.12
Počet zobrazení: 874Autor: Josef Černý PRODEJCE JE V PRODLENÍ S OBJEDNANÝM ZBOŽÍM. Před 3 měsíci jsem si objednala v ASKO nábytku křeslo, které mělo dodací lhůtu 4-6 týdnů. Bohužel už to bude týdnů 12. Byli tak laskaví, že mi v 6 týdnu napsali omluvný dopis, že mi dají vědět hned jak to příjde a tak dále. Již týden jsem se tam snažila dovolat, a až dnes mi telefon zvedli a řekli, že vůbec neví, zda toto zboží vůbec příjde a že by bylo nejlepší od této smlouvy odstoupit. Je jasné, že zálohu ve výši 1000 Kč mi vrátí, ale zajímá mě, jestli nemám nárok ještě na něco, za to čekání. |
Odpověď:
U některých prodejců je toto zcela běžné – prostě si „zajistí“ zákazníkem slibem krátké dodací lhůty (aby si náhodou nešel zboží objednat jinam) i když předem vědí, že ji nedodrží. Můžete tedy podle § 613 Občanského zákoníku odstoupit od smlouvy, na vrácení zálohy samozřejmě máte právo, ale abyste měla právo na odškodnění, musela by tato možnost být uvedena ve smlouvě a bylo by tedy nutno se o tento problém zajímat předem, tedy již ve chvíli, kdy smlouvu o objednání podepisujete. Prodejce tam samozřejmě dobrovolně a sám od sebe nenapíše nic, co by se dal později použít proti němu.
Autor: Josef Černý; problemsreklamaci@seznam.cz, Foto: Internet