Dnes je 23.11.2024, Svátek má Klement, zítra Emílie

Poslední diskuse


Zdraví zobrazit diskusi

Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...

Práce zobrazit diskusi

Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...

Co se kde děje zobrazit diskusi

Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...

Zeptejte se …

Publikováno: 27.06.12
Počet zobrazení: 874
Autor: Josef Černý
PRODEJCE JE V PRODLENÍ S OBJEDNANÝM ZBOŽÍM.
Před 3 měsíci jsem si objednala v ASKO nábytku křeslo, které mělo dodací lhůtu 4-6 týdnů. Bohužel už to bude týdnů 12. Byli tak laskaví, že mi v 6 týdnu napsali omluvný dopis, že mi dají vědět hned jak to příjde a tak dále. Již týden jsem se tam snažila dovolat, a až dnes mi telefon zvedli a řekli, že vůbec neví, zda toto zboží vůbec příjde a že by bylo nejlepší od této smlouvy odstoupit. Je jasné, že zálohu ve výši 1000 Kč mi vrátí, ale zajímá mě, jestli nemám nárok ještě na něco, za to čekání.

Odpověď:
U některých prodejců je toto zcela běžné – prostě si „zajistí“ zákazníkem slibem krátké dodací lhůty (aby si náhodou nešel zboží objednat jinam) i když předem vědí, že ji nedodrží. Můžete tedy podle § 613 Občanského zákoníku odstoupit od smlouvy, na vrácení zálohy samozřejmě máte právo, ale abyste měla právo na odškodnění, musela by tato možnost být uvedena ve smlouvě a bylo by tedy nutno se o tento problém zajímat předem, tedy již ve chvíli, kdy smlouvu o objednání podepisujete. Prodejce tam samozřejmě dobrovolně a sám od sebe nenapíše nic, co by se dal později použít proti němu.

Autor: Josef Černý; problemsreklamaci@seznam.cz, Foto: Internet

Vaše komentáře

Celkem 0 komentářů (0 komentářů čeká na schválení)

Zanechte komentář: