Poslední diskuse


Zdraví zobrazit diskusi

Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...

Práce zobrazit diskusi

Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...

Co se kde děje zobrazit diskusi

Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...

Call centra ČSSZ ihned vyřeší 90 % dotazů volajících

Publikováno: 23.08.12
Počet zobrazení: 3919
  Kvalita, rychlost a okamžité řešení. To jsou očekávání lidí při jednání s úřady. Tento standard nabídla letos během prvních šesti měsíců 132 tisícům volajících specializovaná call centra České správy sociálního zabezpečení (ČSSZ).

Přes telefon klienti ČSSZ ihned vyřešili více než 90 % všech svých dotazů, které se týkaly sociálního zabezpečení. Nejvíce se zajímali o konkrétní důchodové záležitosti a o výplatu nemocenských dávek.

 

Největší zájem o informace je v době od 9:00 – 11:30 h. „Mezi nejvytíženější dny v týdnu patří pondělí a středa. Tedy dny, které lidé mají stále zažité jako dny úřední. Přitom call centra ČSSZ od svého samého počátku fungují každý všední den a obslouží veřejnost z celé České republiky i další zahraniční klienty, aniž by se museli osobně dostavit na pobočku. Call centra jsou volajícími maximálně vytížená. Proto bych klientům, kteří neměli to štěstí dovolat se napoprvé, poradil, aby zavolali v méně frekventovaný den a čas,“ uvádí ústřední ředitel ČSSZ prof. JUDr. Vilém Kahoun, Ph.D. Obslužnost call center limitují přidělené prostředky na provoz a počet operátorů.

 

Call centrum důchodového pojištění zodpovědělo za 1. pololetí roku 2012 přes 102 tisíc telefonátů. Nejčastěji lidé potřebovali poradit s vyřízením důchodu, informovat se o průběhu důchodového řízení či vyřídit zálohu na důchod nebo zaslat potvrzení o pobírání důchodu. Lidé se rovněž ptali na podmínky nároku na důchod (důchodový věk, doby pojištění), způsob výpočtu starobní penze, možnosti a pravidla výplaty důchodu v České republice a do zahraničí apod. O vytíženosti call centra důchodového pojištění vypovídají i údaje za rok 2011, kdy zpracovalo 194 tisíc telefonických požadavků občanů. Každá operátorka vyřídila v průměru 50 dotazů za směnu.

 

Řešit konkrétní dotazy na zpracování a výplatu nemocenského a peněžité pomoci v mateřství pomáhají operátorky call centra nemocenského pojištění. Od ledna do června letošního roku vyřídily 23 tisíc telefonátů. Mezi nimi byly také obecné dotazy k podmínkám nároku na dávku nemocenského pojištění (tj. nemocenské, peněžitá pomoc v mateřství, ošetřovné, vyrovnávací příspěvek v těhotenství a mateřství) nebo konzultace o změnách v nemocenském pojištění. Především v prvních měsících roku je měli zaměstnavatelé a osoby samostatně výdělečně činné. Lidé si navykli využívat služeb call centra nemocenského pojištění. Svědčí o tom i 60 tisíc volajících klientů za rok 2011, což představuje téměř 40 telefonátů na jednu pracovnici call centra v průběhu pracovního dne.

 

Call centrum pro e - Podání ČSSZ poskytuje informace klientům využívající elektronická podání
(doručovaná ve formátu datových vět XML prostřednictvím specializovaných programů) a poradenství většinou technického rázu uživatelům nebo vývojářům SW. Svoji činnost zahájilo v červnu 2011 a do konce loňského roku zpracovalo přes 3,5 tisíce telefonických požadavků klientů. Za letošní první pololetí se na tuto specializovanou telefonní linku obrátilo přes 7 tisíc volajících.

 

Call centra ČSSZ fungují každý pracovní den:

Call centrum

důchodového pojištění

257 062 860

nemocenského pojištění

840 406 040

pro e – Podání

585 708 290

Pondělí, středa

8:00 – 17:00

8:00 – 17:00

8:00 – 17:00

Úterý, čtvrtek

8:00 – 15:30

8:00 – 14:30

8:00 – 15:00

Pátek

8:00 – 14:00

8:00 – 14:00

8:00 – 14:00

Hovor z pevné nebo mobilní sítě na uvedená call centra ČSSZ je volajícímu účtován podle tarifu a platného ceníku jeho operátora.

Zdroj: ČSSZ, Mgr. Jana Buráňová

Vaše komentáře

Celkem 10 komentářů (0 komentářů čeká na schválení)

26.11.2019 13:23  Hana

Dobrý den,obdržela jsem informativní osobní list důchodového pojištění a zde je uveden přehled dob neevidovaných l den. Prosím o informaci,co musím udělat,abych tento den 01.11.1981 měla evidován v chybějící době pojištění. Děkuji za kladné vyřízení.

01.08.2018 16:56  Šéfredaktorka

Dotaz jsme poslali na Českou správu sociálního zabezpečení, po jejich odpovědi Vás budeme informovat.

01.08.2018 07:39  Dita Vacková

Dobrý den,chtěla bych se zeptat jak je to s nemocenskyma dávkami.Od 12.6.2018 do dnešní doby jsem na neschopence,ale ješte jsem žádné peníze ani vyrozumění jestli mám nárok na nemocenskou nedostala.Nastoupila jsem do práce a hned po 14.dnech jsem onemocněla předtím jsem pracovala ve stejné firmě ,ale na dohodu o prac.činnosti 2měsíce.Jinak jsem pred touto prací byla rok a půl na úřadu práce.Tak nevím jak postupovat .Děkuji předem za odpověď.Vacková Dita

10.03.2018 19:14  Šéfredaktorka

Dobrý den, děkujeme za důvěru, ale ohledně důchodu Vám nejlépe poradí Vaše správa sociálního zabezpečení.

09.03.2018 10:00  Ladislav

Dobrý den, můžete mi prosím poradit. Chci odejít 1.9.2018 do předčasného důchodu, nyní jsem v evidenci na ÚP a do 30.6.2018 budu pobírat podporu v nezaměstnanosti, potom zbylé dva měsíce (červenec, srpen) nic. V evidenci uchazečů ÚP bych skončil 31.8.2018 a proto se ptám kolik dnů vyloučené doby se mi bude z letošního roku počítat do celých roků pojištění

18.11.2016 15:27  Bela Bertová

Dobrý den, nevím, na koho se obrátit s následným dotazem :Před několika měsíci jsme já a manžel změnili místo trvalého pobytu. Jsme oba důchodci a asi by bylo správné Vám nahlásit nové místo trvalého pobytu. Je možné i to, že dostáváte tyto informace automaticky, při vydání nového občanského průkazu. Prosím o informaci, jak a jestli se máme v této věci nějak angažovat? Děkuji s pozdravem Bela Bertová

11.04.2016 17:26  Šéfredaktorka

Na to, bohužel, nedovedeme odpovědět, obraťte se, prosím, na Českou správu sociálního zabezpečení.

11.04.2016 13:22  Alena Ranná

Dobrý den, zajímalo by mě zda se při žádání o star.důchod zjistí že žena porodila 2 děti, ale jedno bylo soudně ve třech letech svěřeno do péče otci, takže vychovávala jen jedno dítě. A jestli si může nárokovat při odchodu do star.důch.odpočet let na dvě děti. Dítě jsem vychovávála já a žila s ním ve spol.domácnosti od jeho 3 let do jeho 23 let. Bohužel nejsem s jeho otcem oddána. Můžu si já nárokovat odpočet roku při odchodu do star.důchodu? Děkuji za informaci

05.02.2014 19:59  Večerek Svatopluk

Dobrý den, můžete mi prosím sdělit, kdy dostanu písemné oznámení o úpravě mého důchodu od ledna 2014 (Ing. Svatopluk Večerek, CSc., 421 228 419)? Předem děkuji za odpověď.

19.02.2013 11:29  Petra

Dobrý den, můžete mi prosím poradit? Pobírám doplatek ( hmotnou nouzi ) a chtěla bych se zeptat, zda můžu někde požádat o příspěvek na tábor pro dítě ( na který nemám finance) v době hlavních prázdnin. Je to možné? Děkuji.

Zanechte komentář: