Poslední diskuse
Zdraví
Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...Práce
Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...Co se kde děje
Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...Zeptejte se …
Autor: Josef Černý REKLAMACE PRAČKY. Při koupi pračky prodejce zneužil mou neznalost o právech kupujícího. |
1. Při instalaci pračky nevyzkoušeli spolu se mnou prací cyklus – tvrdili, že „tak se to nedělá, že si to mám vyzkoušet sám“ – výsledkem bylo objevení skryté vady hned při prvním praní, vytékající voda přes vadný ventil.
2. Při reklamaci této vady na prodejně se jiný pracovník ani nezmínil, že firemní pravidla dovolují vadný kus vrátit nebo vyměnit do 48 h od nákupu. Místo toho nám dal ihned a ochotně razítko do záručního listu a tel.číslo na externí servisní službu. Myslím si,že na tyto záležitosti jsou pracovníci OK dobře připraveni a školeni aby se zákazníka co nejdříve zbavili a hlavně aby vadný výrobek nezůstal na jejich straně.
Odpověď:
Toto je samozřejmě zcela běžný postup prodejců i když zkoušet v prodejně automatickou pračku může být problém, protože prodejny na to nebývají zařízené. Nicméně výměnu pračky místo opravy neumožňují jen firemní pravidla, ale přímo zákon a to dokonce do 6 měsíců od koupě.
Tady prodejce opravdu zneužil vaší neznalosti, když vám místo výměny nabídl opravu, aby neměl s reklamací práci. Neznalost zákona ale bohužel neomlouvá. Nezlobte se, ale já si ale teď do vás dovolím trochu rýpnout. Pokud bude někde přednáška na toto téma, abyste se o svých právech dozvěděla víc – přišla byste ??? Po svých dlouholetých zkušenostech jsem přesvědčen že nikoliv.
Autor: Josef Černý; problemsreklamaci@seznam.cz, Foto: Internet