Poslední diskuse
Zdraví
Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...Práce
Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...Co se kde děje
Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...Zeptejte se …
Autor: Josef Černý NÁROK NA PROPLACENÍ JÍZDNÉHO PŘI REKLAMACI ZBOŽÍ. slyšel jsem , že pokud vezu například mobilní telefon do opravy, je prodejce povinen mi proplatit jízdné. Ten se však o tom odmítá se mnou bavit. |
Odpověď:
Jestliže je výrobek v záruce, pak opravdu máte nárok na to, aby vám prodávající uhradil veškeré náklady, které jste musel v souvislosti s reklamací vynaložit, tedy zpravidla cestovné nebo poštovné. Jedná se však pouze o nejnižší možné náklady, což znamená, že pokud vezete do opravny mobilní telefon, pak nelze požadovat proplacení cesty autem, protože telefon můžete odvézt vlakem nebo autobusem, případně poslat poštou.
Na proplacení auta byste měl nárok pouze v případě, že povezete nějaký těžký nebo rozměrný předmět, například televizor. Mnohdy se toto zdá jako maličkost, ale je potřeba si uvědomit, že na vyřízení jedné reklamace (pokud není vyřízena okamžitě, což se stává málokdy) jsou potřeba zpravidla 4 jízdy – výrobek odvezete do prodejny nebo servisu, musíte se dostat domů a když je výrobek opraven, pak ještě jednou totéž, takže ono zase tak málo není.
O proplacení nákladů požádejte písemně a přiložte jízdenky. V případě jízdy autem je potřeba doložit kopii velkého technického průkazu vašeho vozidla kvůli údaji o spotřebě. Jestliže výrobek nereklamujete u prodejce, ale vezete ho do servisu, náklady i v tomto případě musí proplatit prodejce, nikoliv servis a k žádosti o proplacení musíte samozřejmě přiložit i kopii dokladu o provedené opravě.
Autor: Josef Černý; problemsreklamaci@seznam.cz, Foto: Internet