Dnes je 23.11.2024, Svátek má Klement, zítra Emílie

Poslední diskuse


Zdraví zobrazit diskusi

Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...

Práce zobrazit diskusi

Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...

Co se kde děje zobrazit diskusi

Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...

Zeptejte se …

Publikováno: 18.08.12
Počet zobrazení: 1541
Autor: Josef Černý
NÁROK NA PROPLACENÍ JÍZDNÉHO PŘI REKLAMACI ZBOŽÍ.
slyšel jsem , že pokud vezu například mobilní telefon do opravy, je prodejce povinen mi proplatit jízdné. Ten se však o tom odmítá se mnou bavit.

Odpověď:

Jestliže je výrobek v záruce, pak opravdu máte nárok na to, aby vám prodávající uhradil veškeré náklady, které jste musel v souvislosti s reklamací vynaložit, tedy zpravidla cestovné nebo poštovné. Jedná se však pouze o nejnižší možné náklady, což znamená, že pokud vezete do opravny mobilní telefon, pak nelze požadovat proplacení cesty autem, protože telefon můžete odvézt vlakem nebo autobusem, případně poslat poštou.

Na proplacení auta byste měl nárok pouze v případě, že povezete nějaký těžký nebo rozměrný předmět, například televizor. Mnohdy se toto zdá jako maličkost, ale je potřeba si uvědomit, že na vyřízení jedné reklamace (pokud není vyřízena okamžitě, což se stává málokdy) jsou potřeba zpravidla 4 jízdy – výrobek odvezete do prodejny nebo servisu, musíte se dostat domů a když je výrobek opraven, pak ještě jednou totéž, takže ono zase tak málo není.

O proplacení nákladů požádejte písemně a přiložte jízdenky. V případě jízdy autem je potřeba doložit kopii velkého technického průkazu vašeho vozidla kvůli údaji o spotřebě. Jestliže výrobek nereklamujete u prodejce, ale vezete ho do servisu, náklady i v tomto případě musí proplatit prodejce, nikoliv servis a k žádosti o proplacení musíte samozřejmě přiložit i kopii dokladu o provedené opravě.

Autor: Josef Černý; problemsreklamaci@seznam.cz, Foto: Internet

Vaše komentáře

Celkem 0 komentářů (0 komentářů čeká na schválení)

Zanechte komentář: