Dnes je 23.11.2024, Svátek má Klement, zítra Emílie

Poslední diskuse


Zdraví zobrazit diskusi

Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...

Práce zobrazit diskusi

Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...

Co se kde děje zobrazit diskusi

Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...

Zeptejte se …

Publikováno: 22.09.12
Počet zobrazení: 927
Autor: Josef Černý
ZÁLOHA NA OBJEDNANÉ ZBOŽÍ.
Objednal jsem si určitý výrobek, dal prodejci zálohu, ale koupi jsem si po poradě s manželkou rozmyslel. Prodejce však odmítá zálohu vrátit.

Záloha může mít různou podobu, nejčastější je asi případ, kdy prodejce námi požadované zboží v prodejně nemá, speciálně pro nás ho objedná a aby měl jistotu, že si ho opravdu odebereme a jemu nezůstane ležet v prodejně, požaduje od nás složení určité zálohy, která nemusí být vysoká, často bývá pouze symbolická. Následně se může stát, že si koupi z nejrůznějších důvodů rozmyslíme a rádi bychom ji zrušili.

Takovéto složení zálohy však má charakter závazné objednávky a tudíž záleží na dobré vůli prodejce, na tom zda již výrobek sám u dodavatele objednal atd., jestli se jednalo o výrobek, kde je pravděpodobné, že ho koupí někdo jiný atd.
V dnešní době boje o zákazníka je však pravděpodobné, že prodejce bude rád, že nějakého ulovil tudíž nebude ochoten zálohu vrátit. Ideální je na potvrzení uvést, zda se jedná o zálohu vratnou nebo nevratnou.

Autor: Josef Černý; problemsreklamaci@seznam.cz, Foto: Internet

Vaše komentáře

Celkem 0 komentářů (0 komentářů čeká na schválení)

Zanechte komentář: