Poslední diskuse
Zdraví
Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...Práce
Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...Co se kde děje
Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...Zeptejte se …
Autor: Josef Černý REKLAMACE SPRCHOVÉHO KOUTU. Na podzim roku 2010 jsme v našem domě realizovali kompletní rekonstrukci koupelny. Práce prováděla vybraná stavební firma. Letos se objevily některé problémy ve sprchovém koutě, které jsme prostřednictví této stavební firmy reklamovali u dodavatele vybavení koupelny firmy. |
Od nich se nám dostalo, přeposlané, odpovědi od výrobce, že na reklamovanou gumovou stírací lištu je zkrácena záruční doba pouze na 1 rok, protože podléhá rychlému opotřebení. Prý dle jejich obchodních podmínek. Prodejce nám pak nabídl koupit si lištu u nich – cena lišty přes 600 Kč!
Odpověď:
Prodejce vám neříká pravdu, záruka je samozřejmě dvouletá, ale je třeba rozlišovat mezi vadou výroby a materiálu, na což se záruka vztahuje a běžným opotřebením, na které se záruka nevztahuje. Lze to přirovnat k podrážkám u bot, které když prasknou nebo se odlepí, je to vada výroby nebo materiálu a máte tudíž právo na bezplatnou opravu naproti tomu pokud je ošlapete, je to běžné opotřebení, na které se záruka nevztahuje.
Totéž jsou pneumatiky u auta – pokud praskne je to na reklamaci, když ji ojedete, pak nikoliv. Ve Vašem případě tedy pokud se guma odlepí nebo zpuchří atd, je to na záruku, jestliže se pouze vymačkala (neznám přesný problém, takže to berte jako příklad), na záruku to opravdu není.
Autor: Josef Černý; problemsreklamaci@seznam.cz, Foto: Internet