Dnes je 23.11.2024, Svátek má Klement, zítra Emílie

Poslední diskuse


Zdraví zobrazit diskusi

Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...

Práce zobrazit diskusi

Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...

Co se kde děje zobrazit diskusi

Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...

Zeptejte se …

Publikováno: 14.11.12
Počet zobrazení: 940
Autor: Josef Černý
PROHLÍDKA BALÍKU NA POŠTĚ.
Chystám se koupit mírně použitý notebook, který si nechat poslat na dobírku. Jsem ale trochu nedůvěřivý – s majitelem jsem jednal po telefonu a působí důvěryhodně, přesto v dnešní době váhám, zda takový nákup uskutečnit. Před časem jsem někde našel radu, že je možné při převzetí a zaplacení zásilky, zásilku za přítomnosti pracovníka pošty otevřít a zkontrolovat její obsah. V případě, že zásilka neobsahuje objednané zboží, může (nebo přímo má), pracovník pošty platbu stornovat. Ptal jsem se na tu možnost pozastavení platby vedoucího naší místní pošty na malém městě a ten řek, že by nic takového neudělal – dokonce v tom smyslu instruoval i své podřízené poštovní úřednice u přepážek.

Odpověď:

Přepravci odpovídají pouze za bezchybnou přepravu svěřených zásilek, nikoliv za jejich obsah ve smyslu, že Vám například odesilatel pošle jiné, než požadované zboží. Za poškození obsahu pak odpovídá pouze v případě, že byl balík viditelně z vnějšku poškozen.

V takovém případě máte právo na jeho rozbalení přímo na poště, kontrolu případného poškození obsahu a pracovník pošty je povinen s Vámi sepsat protokol o poškození.

V případě nepoškozeného obalu, ale poškozeného výrobku pošta reklamaci neuznává s odůvodněním, že byl odesilatelem nedostatečně zabalen. Takže doporučuji nepoškozený balík převzít, k jeho rozbalování si přizvat někoho jako svědka a v případě zjištění nesrovnalostí, vše natočit na video. Případné nesrovnalosti musíte následně řešit s odesilatelem, nikoliv s přepravcem.

Autor: Josef Černý; problemsreklamaci@seznam.cz, Foto: Internet

Vaše komentáře

Celkem 0 komentářů (0 komentářů čeká na schválení)

Zanechte komentář: