Poslední diskuse
Zdraví
Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...Práce
Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...Co se kde děje
Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...Zeptejte se …
Autor: Josef Černý PROHLÍDKA BALÍKU NA POŠTĚ. Chystám se koupit mírně použitý notebook, který si nechat poslat na dobírku. Jsem ale trochu nedůvěřivý – s majitelem jsem jednal po telefonu a působí důvěryhodně, přesto v dnešní době váhám, zda takový nákup uskutečnit. Před časem jsem někde našel radu, že je možné při převzetí a zaplacení zásilky, zásilku za přítomnosti pracovníka pošty otevřít a zkontrolovat její obsah. V případě, že zásilka neobsahuje objednané zboží, může (nebo přímo má), pracovník pošty platbu stornovat. Ptal jsem se na tu možnost pozastavení platby vedoucího naší místní pošty na malém městě a ten řek, že by nic takového neudělal – dokonce v tom smyslu instruoval i své podřízené poštovní úřednice u přepážek. |
Odpověď:
Přepravci odpovídají pouze za bezchybnou přepravu svěřených zásilek, nikoliv za jejich obsah ve smyslu, že Vám například odesilatel pošle jiné, než požadované zboží. Za poškození obsahu pak odpovídá pouze v případě, že byl balík viditelně z vnějšku poškozen.
V takovém případě máte právo na jeho rozbalení přímo na poště, kontrolu případného poškození obsahu a pracovník pošty je povinen s Vámi sepsat protokol o poškození.
V případě nepoškozeného obalu, ale poškozeného výrobku pošta reklamaci neuznává s odůvodněním, že byl odesilatelem nedostatečně zabalen. Takže doporučuji nepoškozený balík převzít, k jeho rozbalování si přizvat někoho jako svědka a v případě zjištění nesrovnalostí, vše natočit na video. Případné nesrovnalosti musíte následně řešit s odesilatelem, nikoliv s přepravcem.
Autor: Josef Černý; problemsreklamaci@seznam.cz, Foto: Internet