Poslední diskuse
Zdraví
Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...Práce
Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...Co se kde děje
Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...Zeptejte se …
Autor: Josef Černý PRODEJCE NEREAGUJE. Ráda bych se informovala, jak mohu postupovat v následující situaci. Na českém internetovém obchodu jsem si objednala zboží, zaplatila je převodem, zboží obdržela, ale některé oblečení mi nebylo nebo neodpovídalo mé představě. Na webu prodejce uvádí, že nepoškozené zboží se všemi etiketami… mohu v zákonné 15dnenní lhůtě vrátit a on mi vrátí peníze na účet. Napsala jsem mu tedy mail, že některé kusy vracím, nereagoval na něj. Zboží jsem odeslala prostřednictvím ČP, ale on si jej nepřevzal. Volám mu, píši, ale vůbec nereaguje. Zboží se mi vrátilo zpět z pošty a já nevím, co teď. |
Odpověď:
Volání i emaily bývají při pokusu o kontakt s nesolidním prodejcem neúčinné. Rozhodně ale nedoporučuji zasílat zboží opětovně, protože tím se jen zvýší náklady. Pokud by případ skončil až u soudu, bude rozhodující, že dopis (zboží) se považuje za doručený okamžikem, kdy se dostalo do sféry vlivu adresáta, což ve vašem případě bylo okamžikem, kdy se zboží poprvé dostalo na podací poštu prodejce.
Předpokládám, že jste ho poslali doporučeně a máte tedy podací lístek jako důkaz. Dopis, který se Vám vrátil, ponechte neotevřený a zatím včetně podacího lístku uschovejte.
Takže nyní doporučuji napsat druhý dopis, který odešlete jednak doporučeně s dodejkou (= obálka s červeným pruhem, kterou dostanete za 2,- na každé poště a stejný dopis odešlete úplně obyčejně, tedy bez zpáteční adresy. Prodejci vysvětlete, že jste dne… právoplatně ve 14 denní lhůtě odstoupili od kupní smlouvy (přiložte kopii prvního dopisu) a na této skutečnosti nic nemění fakt, že zásilku nepřevzal, protože zásilka se považuje za doručenou dnem, kdy si ji převzít mohl. A žádáte o jednoznačný souhlas k zaslání zboží na jeho adresu. V případě, že nehodlá respektovat vaše zákonné právo, jste připraveni se bránit soudní cestou.
Tím jste prakticky vyčerpali veškeré možnosti, a pokud nepovedou k cíli nezbývá, můžete před podáním žaloby zkusit ještě mimosoudní řešení sporu, které je na rozdíl od soudu levnější a rychlejší, ovšem má jednu nevýhodu a sice že účast druhé strany na takovém jednání je dobrovolná.
Autor: Josef Černý; problemsreklamaci@seznam.cz, Foto: Internet