Dnes je 20.09.2024, Svátek má Oleg, zítra Matouš

Poslední diskuse


Zdraví zobrazit diskusi

Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...

Práce zobrazit diskusi

Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...

Co se kde děje zobrazit diskusi

Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...

Zeptejte se …

Publikováno: 6.02.13
Počet zobrazení: 1568
Autor: Josef Černý
PROBLÉM SE SEDACÍ SOUPRAVOU.
Domů byl doručen leták, kde kamenný obchod nabízel sedací soupravy, paní se dostavila do kamenného obchodu s tímto letákem, zeptala se prodavačky, zda matrace, která byla vidět na letáku na sedačce je skutečně tak nízká anebo zda je matrace vyšší a ponořená dovnitř sedačky – aby nebyla tvrdá, nepohodlná. Prodavačka paní ubezpečila, že sedací souprava není tvrdá, přitom v obchodě sedací souprava nebyla a nebyla tedy ani možnost si ji vyzkoušet, dala tedy na doporučení prodavačky a objednala si ji. Sedací souprava stále 11.000,- Kč, domů si ji dovezla sama, vybalila a zjistila, že matrace je jen 8 cm vysoká a na odpočinkové sezení, které se u sedací soupravy očekává, je tvrdá, navíc paní má revma (má na tuto nemoc invalidní důchod) a sedací soupravu na účel, pro který si ji pořídila, nemůže používat. Je možná reklamovat sedací soupravu, když není „vadná“ ani poškozená, ale nevydrží se na ní sedět ?? Lze říci, že se jedná o vadu neodstranitelnou a lze vyměnit za jiné zboží či vrátit peníze? Paní je ochotná i k zakoupení v obchodě i jiné sedací soupravy, kterou si ale již odzkouší a případně doplatí.

Odpověď:

Hned na úvod musím napsat, že moc růžově to nevidím, protože na výměnu bez udání důvodů opravdu zákonný nárok není a to ani za minutu po koupi, záleží pouze na dobré vůli prodejce. Takže bych jako ideální způsob viděl zkusit zeptat se po dobrém na možnost výměny, pokud neuspějete, nabídněte výměnu za DRAŽŠÍ soupravu nebo cokoliv jiného, aby prodejce viděl, že bude mít další kšeft. Ono těch kšeftů dnes moc není, protože nabídka zboží převyšuje poptávku. Ale zkuste to, protože pokud to byla věc z letáku, byla pravděpodobně zlevněná. Sleva za chvíli skončí a on třeba tu soupravu prodá ještě dráž. Když řekne že ne, pak jedině zkusit vyměnit matraci nebo je možné, že si na ni časem zvykne. Nebo najít nějakého metrákového chlapa, který tu matraci za čas prosedí.

K reklamaci musí být řádný důvod – tedy buď viditelná, jasná vada nebo takzvaný rozpor s kupní smlouvou, kdy prodejce tvrdí, že věc má určité vlastnosti a Vy následně zjistíte, že to není pravda.

Jenomže výrazy jako měkká, tvrdá, pohodlná jsou subjektivní, pro někoho pohodlná být může, jiný na ní nevydrží sedět. Muselo by to být něco měřitelného, viditelného, třeba že by v letáku bylo uvedeno, že matrace má 10 cm a ona měla jen 8. Pak je to jasný rozpor s kupní smlouvou. Nebo zkuste změřit celou sedačku a porovnejte to s letákem, třeba zjistíte nějaké jiné rozdíly, kterých by se dalo chytit.

Moc jsem vám asi nepomohl, je to alespoň poučení pro příště, že je potřeba vše si prohlédnout a vyzkoušet ještě v prodejně před zaplacením, nekupovat zvlášť takto drahou věc jako zajíce v pytli, nárok na to podle zákona máte.

Jen ještě doplním, že pokud by dopadla výměna po dobrém, dopravu si musí paní uhradit sama, kdyby šlo o reklamaci, platí ji prodejce.

Autor: Josef Černý; problemsreklamaci@seznam.cz, Foto: Internet

Vaše komentáře

Celkem 0 komentářů (0 komentářů čeká na schválení)

Zanechte komentář: