Poslední diskuse
Zdraví
Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...Práce
Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...Co se kde děje
Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...Zeptejte se …
Autor: Josef Černý PODIVNÁ OPRAVA LEDNICE. Asi po dvou měsících od koupi lednice jsem si všiml že mě zamrzá odpadová trubka od lednice. Přivolaný servisní technik zkonstatoval, že je to neopravitelné a pravděpodobně na výměnu. Odjížděl s tím že se musí poptat na své firmě a že se mi určitě ozve. Trvalo to cca 10dní a přijel s řešením,které se mi moc nelíbilo, nicméně v danou chvíli jsem s tím nemohl nic dělat. Povídal, že výhradní dovozce o tomto problému ví (nějaký problém při výrobě)a že se musí dodatečně něco domontovat. Při vypisování opravného listu jsem byl zděšen co psal technik „Montáž topného kabelu odpadu“ Při mé otázce, že jsem si vybral úmyslně lednici A++ s udávanou spotřebou 0.6 kWh/24h a on mi z toho udělal „přímotop“ odpověděl že je vše v pořádku,spotřeba zůstává stejná a já jako zákazník k žádné újmě nepřijdu. |
Odpověď:
Je škoda, že jste nevyužil svého práva, kdy prvních 6 měsíců od koupě nemusíte souhlasit s opravou věci, ale můžete požadovat její výměnu za novou. No ale k vlastní opravě – o způsobu záruční opravy rozhoduje prodejce potažmo servis.
Nicméně při takovéto opravdu poněkud zvláštní opravě bych doporučoval spotřebu přeměřit, což obnáší buď si koupit nebo stačí na několik dnů si půjčit měřič spotřeby. Buď od nějakého elektrikáře, možná, že ho půjčují i na ČEZu, ale ani v obchodě myslím není drahý. Měření pouhých 24 hodin, nemusí být „směroplatné“, protože se v jednotlivých dnech může lišit podle toho, jak často lednici otevíráte, jak je plná atd. Takže raději více dnů. Pokud zjistíte rozdíl proti spotřebě uváděné prodejcem nebo výrobcem, bude se jednat o tzv.rozpor s kupní smlouvou a Vy máte nárok na výměnu.
Autor: Josef Černý; problemsreklamaci@seznam.cz, Foto: Internet