Poslední diskuse
Zdraví
Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...Práce
Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...Co se kde děje
Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...Zeptejte se …
Autor: Josef Černý „ZIMNÍ“ BOTY. Potřebovala bych poradit. 16. 12 2012 jsem si zakoupila boty označené jako všestranná a vysoce technická zimní obuv. Kde mi bylo řečeno, že tyto boty jsou určeny do zimního počasí. Jsou velice funkční a dobře udržují teplo |
Boty se prý používají v horských oblastech, kde jsou zimní podmínky. Můj problém nastal ve chvíli, kdy teploměr ukazoval – 0,5 stupňů a já bez podpory manžela, nebyla schopná udělat krok, jak strašně tyto boty klouzaly. Manžel, který měl obyčejné boty, se přitom mohl se pohybovat bez problémů. Podrážka na zakoupených botách je podle mně nevhodně zvolena. Mohu jít tyto boty do prodejny reklamovat a jakou mám šanci, že uspěji?
Odpověď: boty vezměte, běžte do prodejny a prodejci oznamte, že je reklamujete pro tzv.“rozpor s kupní smlouvou “ podle § 616 odst.3 občanského zákoníku, protože boty nemají vlastnosti prodejcem uváděné a tudíž kupujícím očekávané (pokud jsou boty označeny jako zimní, pak by nejen měly hřát, ale neměly by klouzat). Prodejce s Vámi musí sepsat reklamační protokol a do 30 dnů reklamaci vyřídit, ale podle mých dlouholetých zkušeností očekávejte spíše zamítnutí reklamace, které musí být písemně odůvodněné.
Jestliže prodejce Vaši reklamaci zamítne, sdělte mu, že s výrobkem ihned odcházíte k soudnímu znalci a necháte si vyhotovit nezávislý posudek. (ten ovšem musíte nejprve uhradit, ale pokud vyzní ve Váš prospěch, máte nárok na jeho proplacení od prodejce na základě § 598 Občanského zákoníku). Seznam znalců najdete na „www.justice.cz“ nebo u kteréhokoliv soudu. Se znaleckým posudkem máte velkou šanci na úspěch. Naopak prodávající riskuje, že místo pouhé částky za zboží bude muset platit třeba i podstatně více. Je možné, že až mu oznámíte, že od něj budete požadovat proplacení minimálně 1.000,-Kč za vyhotovení znaleckého posudku, své rozhodnutí přehodnotí, ale pokud ne, je třeba znalce opravdu vyhledat. Kladný posudek Vám ale nezajistí automatické uznání reklamace ze strany prodejce. Může se stát, že ho, prodejce odmítne a pak je vaší jedinou šancí obrátit se na soud.
Že jste připravena se obrátit na znalce případně na soud můžete prodejci ostatně oznámit hned při sepisování reklamace, pokud z jeho jednání bude zřejmé, že se chystá reklamaci zamítnout.
Autor: Josef Černý; problemsreklamaci@seznam.cz, Foto: Internet