Poslední diskuse
Zdraví
Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...Práce
Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...Co se kde děje
Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...Zeptejte se …
Autor: Josef Černý ŠKRÁBANEC NA DISPLEJI NOTEBBOKU. byl jsem reklamovat cca 2 měsíce starý notebook na kterém nefungoval LCD displej. Servisní technik mi ovšem poslal e-mail, že zboží nemůže vyreklamovat, protože je na něm škrábanec a tím jsem prý porušil záruční podmínky. Ovšem na každém displeji je mnoho škrábanců a navíc jako technik vím, že displej nefunguje z jiného důvodu. Technik navíc řekl, že ani zkoumat příčinu nebude, prostě je tam škrábanec a tečka. Takovéto jednání se mi opravdu nelíbí, to už by pak nešlo vyreklamovat nic! tak Vás prosím o radu, jak se mám v této situaci zachovat, či je možnost dovolání reklamace. |
Odpověď:
prodejce ani servis nemůžou automaticky zamítnout reklamaci pro „nějaký“ škrábanec, to by mohli udělat pouze v případě. že by tento škrábanec Vámi uvedenou závadu způsoboval nebo by s ní alespoň nějak souvisel. Takže reklamaci důrazně zopakujte a prodejci oznamte, že s výrobkem ihned odcházíte k soudnímu znalci a necháte si vyhotovit nezávislý posudek, který prokáže, zda škrábanec s Vámi udávanou závadou souvisí či nikoliv. (posudek ovšem musíte nejprve uhradit, ale pokud vyzní ve Váš prospěch, máte nárok na jeho proplacení od prodejce. Seznam znalců najdete na „www.justice.cz“ nebo u kteréhokoliv soudu. Se znaleckým posudkem máte velkou šanci na úspěch. Je možné, že až mu oznámíte, že od něj budete požadovat proplacení minimálně 1.000,-Kč za vyhotovení znaleckého posudku, plus další náklady jako cestovné ke znalci, do prodejny atd., své rozhodnutí přehodnotí, ale pokud ne, bude nutné znalce opravdu vyhledat.
Autor: Josef Černý; problemsreklamaci@seznam.cz, Foto: Internet