Poslední diskuse
Zdraví
Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...Práce
Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...Co se kde děje
Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...Zeptejte se …
Autor: Josef Černý REKLAMACE V PRODLOUŽENÉ ZÁRUČNÍ LHŮTĚ. výrobce poskytuje na úspornou žárovku prodlouženou záruku (5 let), ale na prodejně kde jsem ji před 3 roky zakoupil, mi nechtějí reklamaci přijmout, jelikož je to prý už starost výrobce. Prodejna prý přijímá reklamace pouze v zákonné lhůtě. Je takový postup prosím správný? Je to prosím někde specifikované zákonem? |
Odpověď:
Prodejce opravdu nemusí respektovat prodlouženou záruku, kterou poskytuje výrobce. Prodejce zákon ukládá poskytnout konečnému spotřebiteli záruku v délce 24 měsíců. Záleží, kde je prodloužená záruka (tedy to, co přesahuje 2 roky) výrobcem vyznačena. Kdyby to bylo na záručním listě a prodejce by ho orazítkoval, tím samozřejmě potvrzuje to, co je tam napsáno a poskytuje ji fakticky on, tedy prodejce a v takovém případě musí i přijmout výrobek do reklamačního řízení.
Jestliže je ale délka záruky například 60 měsíců uvedena pouze na krabici, pak musíte reklamaci bohužel uplatnit přímo u výrobce. Pro prodlouženou záruku si ale může ten, kdo ji poskytuje, stanovit sám prakticky jakékoliv podmínky, například že v prodloužené záruce nelze od smlouvy odstoupit, ale připadá v úvahu pouze výměna atd. Tato omezení by ale měla být v záručních podmínkách uvedena
Autor: Josef Černý; problemsreklamaci@seznam.cz, Foto: Internet