Dnes je 16.09.2024, Svátek má Ludmila, zítra Naděžda

Poslední diskuse


Zdraví zobrazit diskusi

Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...

Práce zobrazit diskusi

Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...

Co se kde děje zobrazit diskusi

Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...

Zeptejte se …

Publikováno: 3.04.13
Počet zobrazení: 1056
Autor: Josef Černý
REKLAMACE V PRODLOUŽENÉ ZÁRUČNÍ LHŮTĚ.
výrobce poskytuje na úspornou žárovku prodlouženou záruku (5 let), ale na prodejně kde jsem ji před 3 roky zakoupil, mi nechtějí reklamaci přijmout, jelikož je to prý už starost výrobce. Prodejna prý přijímá reklamace pouze v zákonné lhůtě. Je takový postup prosím správný? Je to prosím někde specifikované zákonem?

Odpověď:

Prodejce opravdu nemusí respektovat prodlouženou záruku, kterou poskytuje výrobce. Prodejce zákon ukládá poskytnout konečnému spotřebiteli záruku v délce 24 měsíců. Záleží, kde je prodloužená záruka (tedy to, co přesahuje 2 roky) výrobcem vyznačena. Kdyby to bylo na záručním listě a prodejce by ho orazítkoval, tím samozřejmě potvrzuje to, co je tam napsáno a poskytuje ji fakticky on, tedy prodejce a v takovém případě musí i přijmout výrobek do reklamačního řízení.

Jestliže je ale délka záruky například 60 měsíců uvedena pouze na krabici, pak musíte reklamaci bohužel uplatnit přímo u výrobce. Pro prodlouženou záruku si ale může ten, kdo ji poskytuje, stanovit sám prakticky jakékoliv podmínky, například že v prodloužené záruce nelze od smlouvy odstoupit, ale připadá v úvahu pouze výměna atd. Tato omezení by ale měla být v záručních podmínkách uvedena

Autor: Josef Černý; problemsreklamaci@seznam.cz, Foto: Internet

Vaše komentáře

Celkem 0 komentářů (0 komentářů čeká na schválení)

Zanechte komentář: