Dnes je 13.11.2024, Svátek má Tibor, zítra Sáva

Poslední diskuse


Zdraví zobrazit diskusi

Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...

Práce zobrazit diskusi

Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...

Co se kde děje zobrazit diskusi

Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...

Zeptejte se …

Publikováno: 17.04.13
Počet zobrazení: 1337
Autor: Josef Černý
NEORIGINÁLNÍ ZÁRUČNÍ LIST U MOBILNÍHO TELEFONU.
Koupil jsem mobilní telefon Nokia u internetového prodejce. Při prodeji jsem ovšem nedostal klasický záruční list Nokia, ale jenom záruční list daného prodejce na kterém bylo napsáno, že telefon musím přinést pouze k nim do prodejny. Telefon se pokazil, servis Nokia telefon odmítl, přinesl jsem ho tedy do prodejny. Ovšem teď už to jsou 3 týdny a v prodejně mně vždy odbudou tím, že servis, kam to poslali se nevyjádřil a oni neví kdy bude oprava hotová.
Můj dotaz tedy zní: Má autorizovaný servis Nokia právo odmítnout záruční opravu s tím, že výrobek nemá originální záruční list?

Odpověď:

Tyto případy se stávají především u internetových prodejců, kteří nabízejí výrobky za podezřele nízké ceny. Ty si mohou dovolit proto, že výrobek (velmi často právě mobilní telefon) není do ČR dovezen oficiální cestou, ale jedná se o tzv.šedý dovoz. Takový telefon poznáte právě podle neoriginálního záručního listu.

To ale neznamená, že na výrobek nemáte záruku, pouze Vám to při reklamaci přináší určitou komplikaci a to právě takovou, kterou popisujete a sice že telefon od Vás nepřevezme značkový servis, ale musíte reklamaci uplatnit pouze u prodávajícího. Vaše právo na vyřízení reklamace do 30 dnů samozřejmě zůstávají nezměněno, což znamená, že pokud prodejce z jakýchkoliv důvodů tuto lhůtu nestihne, můžete od kupní smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněz.

Autor: Josef Černý; problemsreklamaci@seznam.cz, Foto: Internet

Vaše komentáře

Celkem 0 komentářů (0 komentářů čeká na schválení)

Zanechte komentář: