Poslední diskuse
Zdraví
Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...Práce
Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...Co se kde děje
Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...Zeptejte se …
Autor: Josef Černý NEORIGINÁLNÍ ZÁRUČNÍ LIST U MOBILNÍHO TELEFONU. Koupil jsem mobilní telefon Nokia u internetového prodejce. Při prodeji jsem ovšem nedostal klasický záruční list Nokia, ale jenom záruční list daného prodejce na kterém bylo napsáno, že telefon musím přinést pouze k nim do prodejny. Telefon se pokazil, servis Nokia telefon odmítl, přinesl jsem ho tedy do prodejny. Ovšem teď už to jsou 3 týdny a v prodejně mně vždy odbudou tím, že servis, kam to poslali se nevyjádřil a oni neví kdy bude oprava hotová. Můj dotaz tedy zní: Má autorizovaný servis Nokia právo odmítnout záruční opravu s tím, že výrobek nemá originální záruční list? |
Odpověď:
Tyto případy se stávají především u internetových prodejců, kteří nabízejí výrobky za podezřele nízké ceny. Ty si mohou dovolit proto, že výrobek (velmi často právě mobilní telefon) není do ČR dovezen oficiální cestou, ale jedná se o tzv.šedý dovoz. Takový telefon poznáte právě podle neoriginálního záručního listu.
To ale neznamená, že na výrobek nemáte záruku, pouze Vám to při reklamaci přináší určitou komplikaci a to právě takovou, kterou popisujete a sice že telefon od Vás nepřevezme značkový servis, ale musíte reklamaci uplatnit pouze u prodávajícího. Vaše právo na vyřízení reklamace do 30 dnů samozřejmě zůstávají nezměněno, což znamená, že pokud prodejce z jakýchkoliv důvodů tuto lhůtu nestihne, můžete od kupní smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněz.
Autor: Josef Černý; problemsreklamaci@seznam.cz, Foto: Internet