Dnes je 19.09.2024, Svátek má Zita, zítra Oleg

Poslední diskuse


Zdraví zobrazit diskusi

Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...

Práce zobrazit diskusi

Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...

Co se kde děje zobrazit diskusi

Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...

Zeptejte se …

Publikováno: 29.05.13
Počet zobrazení: 1184
Autor: Josef Černý
ZÁVADA TELEFONU SE PROJEVUJE POUZE NĚKDY.
Mamince jsem k Vánocům koupila mobil pro seniory. Ihned po vánocích se objevily problémy s nabíjením, první dvě reklamace byly vyřízeny kladně. Poté telefon sám od sebe vypínal, a to i když stál v nabíječce při nabíjení.

Měsíc třeba funguje a pak se zase třeba 6x za sebou vypne. Zpočátku jsem nevěděla, jestli to nebylo špatným zacházením maminky, ale pak se to stalo i v mé přítomnosti. Samozřejmě třetí reklamaci neuznali. Zkoušeli jsem telefon znovu a situace se pořád opakuje. Další reklamaci opět neuznali, u nich se prý vada neprojevila. Nevím, jak mám dokazovat, že se telefon neustále po určitém čase vypíná. Naposledy už nešel vůbec zapnout. Maminka bydlí sama a jistě není v našem zájmu si vymýšlet a neustále mít telefon na reklamacích. Proto Vás prosím o radu, jak si máme počínat dále, jestli je ještě nějaká naděje na vyřízení našeho problému.

Odpověď:

Pokud prodejce tvrdí, že se u telefonu závada nevyskytuje, oznamte mu, že necháte si vyhotovit nezávislý posudek, který výskyt závady potvrdí. (Posudek ovšem musíte nejprve uhradit, ale pokud vyzní ve Váš prospěch, máte nárok na jeho proplacení od prodejce na základě § 598 Občanského zákoníku). Se znaleckým posudkem máte velkou šanci na úspěch, naopak prodávající riskuje, že místo pouhé částky za zboží bude muset platit třeba i podstatně více.

Je možné, že až mu oznámíte, že od něj budete požadovat proplacení minimálně 1.000,-Kč za vyhotovení znaleckého posudku, své rozhodnutí přehodnotí, ale pokud ne, je třeba znalce opravdu vyhledat. Kladný posudek Vám ale nezajistí automatické uznání reklamace ze strany prodejce. Může se stát, že ho, prodejce odmítne a pak je Vaší jedinou šancí obrátit se na soud, případně můžete ještě zkusit tzv. mimosoudní řešení sporu.

Autor: Josef Černý; problemsreklamaci@seznam.cz, Foto: Internet

Vaše komentáře

Celkem 0 komentářů (0 komentářů čeká na schválení)

Zanechte komentář: