Dnes je 19.09.2024, Svátek má Zita, zítra Oleg

Poslední diskuse


Zdraví zobrazit diskusi

Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...

Práce zobrazit diskusi

Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...

Co se kde děje zobrazit diskusi

Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...

Zeptejte se …

Publikováno: 26.06.13
Počet zobrazení: 1070
Autor: Josef Černý
DVD VE SLOVENŠTINĚ.
Koupila jsem vnoučkovi DVD s pohádkou. Vzhledem k tomu, že obal byl celý ve slovenštině, ptala jsem se 3x prodavačky, jestli bude pohádka česky. Byla jsem ujištěna, že určitě ano. Ani jsem nebyla překvapena, že v menu nabídce byl jazyk jen slovensky a anglicky. Po češtině se slehla zem. Vrátila jsem se do prodejny, kde jsem se setkala s velikou neochotou. Do té doby jsem byla rozhodnutá to nechat plavat, ale teď se ve mně probudil bojovný duch. Vůbec nejde o těch 50.- Kč, ale o princip. Po dlouhé době argumentování mi bylo nabídnuta možnost vrácení DVD, ale jen s tím, že si vezmu jiné zboží ve stejné hodnotě. To bych klidně udělala, ale jinou pohádku tam prostě neměli. Prodavačka tvrdila, že to tak mají nařízeno od majitele.

Odpověď:

Ve Vašem případě se jedná o tzv.rozpor s kupní smlouvou protože výrobek nemá vlastnosti, kupujícím očekávané nebo prodejcem deklarované. V prvním okamžiku máte právo na výrobek takových vlastností, o kterých Vás prodejce ujistil, že je výrobek má, ovšem za výrobek totožný. Pokud ho prodejce nemá, můžete od kupní smlouvy odstoupit a nechat si vrátit peníze.

To znamená, že pokud jste si koupila třeba Křemílka, můžete při výměně trvat zase na Křemílkovi a nejste povinna si místo něj vzít třeba Rumcajse, natož něco úplně jiného. Jestli to majitel obchodu prodavačce zakázal, to je jejich věc, to ať si vyřídí spolu, tím spíš si má dát pozor a netvrdit zákazníkům to co není pravda.

Takže záleží, jak chcete být tvrdá, jestli tam chodíte pravidelně, některé lidi totiž tohle často odradí od toho, aby trvali na svém nároku a raději ustoupí. Ale pokud chcete, klidně prodavačce oznamte, že pokud Vám peníze nevrátí, pošlete jim na kontrolu Českou obchodní inspekci pro klamání spotřebitele, navíc podle § 598 Občanského zákoníku máte nárok na proplacení jízdného do prodejny a zpět ať už je reklamace vyřízena jakkoliv.

Autor: Josef Černý; problemsreklamaci@seznam.cz, Foto: Internet

Vaše komentáře

Celkem 0 komentářů (0 komentářů čeká na schválení)

Zanechte komentář: