Dnes je 19.09.2024, Svátek má Zita, zítra Oleg

Poslední diskuse


Zdraví zobrazit diskusi

Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...

Práce zobrazit diskusi

Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...

Co se kde děje zobrazit diskusi

Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...

Zeptejte se …

Publikováno: 6.07.13
Počet zobrazení: 1125
Autor: Josef Černý
PRODEJCE ZMĚNIL ODSOUHLASENOU CENU JIŽ OBJEDNANÉHO ZBOŽÍ.
Má e-shop nějakou zákonnou povinnost dodat objednané a zaplacené zboží za cenu, kterou v obchodě uvedl? Na internetu jsem našel výrobek za velmi výhodnou, ale nikoliv nereálnou cenu (cca 25% nižší oproti ostatním obchodům). Provedl jsem objednávku a ihned ji zaplatil. Obchod mi poslal mail s potvrzením objednávky a platby. Následně se druhý den ozval obchodník s tím, že cena v e-shopu byla chybná a zboží mi mohou dodat pokud doplatím rozdíl, případně objednávku stornují. V obchodních podmínkách žádné ustanovení o možnosti stornovat objednávku není, kupní smlouva je dle OP uzavřena potvrzením objednávky ze strany obchodu.
Mám možnost se dodání zboží za původní cenu domoci například soudně?

Odpověď:

V případě, že prodejce zvýšil cenu výrobku proti původní nabídce pouze o relativně malé %, (kam se dá zahrnout i Váš případ) můžete argumentovat tím, že potvrzením Vaší objednávky byla uzavřena oboustranně platná kupní smlouva, kterou ani jedna ze stran nemá právo bez souhlasu druhé strany měnit a výrobek od prodejce můžete vyžadovat za původní částku. Zkuste tedy prodejci napsat, že jste připraven se domáhat dodání věci za cenu ve smlouvě uvedenou i soudním cestou. Dále ho upozorněte, že podáte podnět k šetření České obchodní inspekci pro porušení zákona o ochraně spotřebitele. Konečný verdikt by však musel vyslovit opravdu pouze soud, který však zatím v podobné věci dosud nerozhodoval.

Před případným podáním žaloby k soudu existuje ještě možnost mimosoudního řešení sporu, které je velice rychlé, ale má jednu nevýhodu, že druhá strana může takové jednání bez jakýchkoliv následků odmítnout. Za pokus to však stojí a v případě, že se k tomuto kroku rozhodnete, neváhejte se na nás obrátit o pomoc.

Autor: Josef Černý; problemsreklamaci@seznam.cz, Foto: Internet

Vaše komentáře

Celkem 0 komentářů (0 komentářů čeká na schválení)

Zanechte komentář: