Poslední diskuse
Zdraví
Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...Práce
Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...Co se kde děje
Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...Zeptejte se …
Autor: Josef Černý PRODEJCE ZMĚNIL ODSOUHLASENOU CENU JIŽ OBJEDNANÉHO ZBOŽÍ. Má e-shop nějakou zákonnou povinnost dodat objednané a zaplacené zboží za cenu, kterou v obchodě uvedl? Na internetu jsem našel výrobek za velmi výhodnou, ale nikoliv nereálnou cenu (cca 25% nižší oproti ostatním obchodům). Provedl jsem objednávku a ihned ji zaplatil. Obchod mi poslal mail s potvrzením objednávky a platby. Následně se druhý den ozval obchodník s tím, že cena v e-shopu byla chybná a zboží mi mohou dodat pokud doplatím rozdíl, případně objednávku stornují. V obchodních podmínkách žádné ustanovení o možnosti stornovat objednávku není, kupní smlouva je dle OP uzavřena potvrzením objednávky ze strany obchodu. Mám možnost se dodání zboží za původní cenu domoci například soudně? |
Odpověď:
V případě, že prodejce zvýšil cenu výrobku proti původní nabídce pouze o relativně malé %, (kam se dá zahrnout i Váš případ) můžete argumentovat tím, že potvrzením Vaší objednávky byla uzavřena oboustranně platná kupní smlouva, kterou ani jedna ze stran nemá právo bez souhlasu druhé strany měnit a výrobek od prodejce můžete vyžadovat za původní částku. Zkuste tedy prodejci napsat, že jste připraven se domáhat dodání věci za cenu ve smlouvě uvedenou i soudním cestou. Dále ho upozorněte, že podáte podnět k šetření České obchodní inspekci pro porušení zákona o ochraně spotřebitele. Konečný verdikt by však musel vyslovit opravdu pouze soud, který však zatím v podobné věci dosud nerozhodoval.
Před případným podáním žaloby k soudu existuje ještě možnost mimosoudního řešení sporu, které je velice rychlé, ale má jednu nevýhodu, že druhá strana může takové jednání bez jakýchkoliv následků odmítnout. Za pokus to však stojí a v případě, že se k tomuto kroku rozhodnete, neváhejte se na nás obrátit o pomoc.
Autor: Josef Černý; problemsreklamaci@seznam.cz, Foto: Internet