Poslední diskuse
Zdraví
Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...Práce
Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...Co se kde děje
Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...Zeptejte se …
Publikováno: 13.07.13
Počet zobrazení: 1144Autor: Josef Černý ZÁKAZNÍK NEPŘEVZAL OD POŠTY ZBOŽÍ, KTERÉ SI OBJEDNAL. Provozuji internetový obchod a občas se stává, že zákazník závazně objednané zboží na dobírku nepřevzal. Proto jsem si do svých obchodních podmínek napsal, že v takovém případě je povinen uhradit dopravné oběma směry a k tomu ještě pokutu 20%.Zákazníci to ale zaplatit nechtějí. Jak mám postupovat?(Aby proběhla objednávka, musí zákazník s obchodními podmínkami souhlasit. Následně mu přijde email s kopií objednávky, kde je rovněž zkrácená verze obchodních podmínek. |
Odpověď:
V tomto případě by bylo vhodné uplatnit na zákazníkovi úhradu vzniklé škody, a to na základě obecné odpovědnosti za škodu, vzhledem k tomu, že kupující porušil svou povinnost vyplývající z uzavřené smlouvy a zavinil tím vznik škody. Takto ale můžete uplatnit jen skutečnou škodu, tedy proplacení dopravného, nikoliv už jakoukoliv další paušální platbu, i když ji zákazník ve vašich obchodních podmínkách podepsal.
Autor: Josef Černý; problemsreklamaci@seznam.cz, Foto: Internet