Dnes je 19.09.2024, Svátek má Zita, zítra Oleg

Poslední diskuse


Zdraví zobrazit diskusi

Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...

Práce zobrazit diskusi

Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...

Co se kde děje zobrazit diskusi

Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...

Zeptejte se …

Publikováno: 13.07.13
Počet zobrazení: 1122
Autor: Josef Černý
ZÁKAZNÍK NEPŘEVZAL OD POŠTY ZBOŽÍ, KTERÉ SI OBJEDNAL.
Provozuji internetový obchod a občas se stává, že zákazník závazně objednané zboží na dobírku nepřevzal. Proto jsem si do svých obchodních podmínek napsal, že v takovém případě je povinen uhradit dopravné oběma směry a k tomu ještě pokutu 20%.Zákazníci to ale zaplatit nechtějí. Jak mám postupovat?(Aby proběhla objednávka, musí zákazník s obchodními podmínkami souhlasit. Následně mu přijde email s kopií objednávky, kde je rovněž zkrácená verze obchodních podmínek.

Odpověď:

V tomto případě by bylo vhodné uplatnit na zákazníkovi úhradu vzniklé škody, a to na základě obecné odpovědnosti za škodu, vzhledem k tomu, že kupující porušil svou povinnost vyplývající z uzavřené smlouvy a zavinil tím vznik škody. Takto ale můžete uplatnit jen skutečnou škodu, tedy proplacení dopravného, nikoliv už jakoukoliv další paušální platbu, i když ji zákazník ve vašich obchodních podmínkách podepsal.

Autor: Josef Černý; problemsreklamaci@seznam.cz, Foto: Internet

Vaše komentáře

Celkem 0 komentářů (0 komentářů čeká na schválení)

Zanechte komentář: