Poslední diskuse
Zdraví
Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...Práce
Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...Co se kde děje
Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...Zeptejte se …
Autor: Josef Černý INTERNETOVÝ PRODEJCE TVRDÍ, ŽE NEOBDRŽEL MOJI PLATBU. Potřebovala bych poradit jak mám postupovat s problém s internetovým prodejcem. Objednala jsem zboží v internetovém obchodě, řádně ho zaplatila převodem z účtu a obchod mi tvrdí (až po mém dotazu kdy mi dorazí balíček skoro po měsíci), že jim platba nedorazila. Mohu doložit vše -korespondenci i výpis z účtu. |
Odpověď:
Vzhledem k tomu, že podobných případů přibývá, nelze vyloučit, že se ze strany prodávajícího jedná o pokus vylákat z Vás platbu podruhé, tedy o podvod, doporučuji následující postup:
Zkontrolujte veškeré platební údaje na výpisu z Vašeho účtu, tedy zda jste vyplnila správně číslo účtu prodejce, variabilní symbol a částku. Pokud ano, výpis naskenujte a pošlete ho prodejci jako důkaz. Jestliže bude i nadále tvrdit, že peníze neobdržel, podejte u své banky reklamaci, že adresátovi údajně částka nebyla připsána. Další postup záleží na tom, zda máte stejnou banku jako prodejce.
Pokud máte totožnou, dostanete odpověď pravděpodobně na místě a výsledek si samozřejmě nechte potvrdit písemně, jestliže máte banku jinou, musí proběhnout komunikace mezi bankami, což může pár dnů trvat. V případě, že banka zjistí, že částka adresátovi připsána byla, opět mu pošlete kopii potvrzení, tentokrát už ale doporučeným dopisem s dodejkou a vyzvěte ho k dodání zboží nebo k vrácení peněz nejpozději do 14 dnů a upozorněte ho, že pokud peníze nebo zboží neobdržíte v uvedené lhůtě, požádáte příslušný soud o vydání platebního rozkazu.
Autor: Josef Černý; problemsreklamaci@seznam.cz, Foto: Internet