Poslední diskuse
Zdraví
Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...Práce
Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...Co se kde děje
Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...Generace 50+ a její rozmanitost
Autorka článku: Barbora Zlámalová S generací 50+ je to těžké. Je to skupina s hodně rozloženými příjmy. V naší zemi je skupina padesátníků, kteří si užívají, cestují, navštěvují univerzity třetího věku, neváhají dát spoustu peněz za poslední model lyží nebo nové golfové hole. Je tady ale i druhá skupina, která nemá šanci bez pomoci svého okolí pokrýt své životní náklady. |
Je to samozřejmě tvrdý oříšek i pro marketing. Vezměte si takovou Škodu Yeti. Původní předpoklad byl, že si tento vůz oblíbí mladá generace a místo toho se stal miláčkem seniorů.
Problém je v tom, že velmi málo značek se orientuje na starší generaci. Týká se to nejen spotřebního zboží, ale i oblečení.
To, že se lidé dožívají vysokého věku, je poměrně nová záležitost, se kterou si nikdo neví rady. Na začátku století byla většina osob, ve čtyřiceti už opotřebovaná a v padesáti mrtvá. Kdo se dožil vyššího věku, byl zasloužilý kmet, a takových moc nebylo.
Evropská unie odhaduje, že generace 50+ tvoří 80% národního bohatství, její příjmy jsou v průměru samozřejmě vyšší než dříve.
Nicméně reklama se na tuto cílovou skupinu zaměřuje jen v 10%. Přitom generace padesátníků je připravena „jít s dobou“, nebojí se techniky, mobil, tablet, počítač a další „vymoženosti“ moderní doby jim rozhodně nejsou cizí.
Problém je, že se na ně prostě málo zaměřuje marketing.
Možná to je tím, že v marketingu pracují zejména mladí lidé – a i ti se bojí svého stáří (ačkoli by to určitě nepřiznali, je to tak strašně daleko). Tak jak se říká, že dnešní čtyřicátnice vypadají na třicet let, tak můžeme říci, že dnešní sedmdesátníci mají fyzickou kondici na šedesát a hodlají si života ještě užít.
Podnikají, kupují nová auta, kosmetiku, sportovní potřeby, zahraniční dovolené i nemovitosti. Nemůžeme si ale zastírat skutečnost, že prožívání penze je v dnešní době hodně rozdílné, závislé nejen na zdraví, ale i na penězích. Rozdílné je tudíž i využití volného času současných penzistů.
Nezbývá, než věřit, že si toho všimne nejen vláda ( diskusemi o důchodech), ale i marketingoví manageri a výrobci zboží běžné spotřeby, a že se k této skutečnosti postaví čelem, i s tou obavou vlastního důchodu. Konec konců šťastný ten, kdo se ho dočká.
Autor: Barbora Zlámalová, Foto: Internet