Dnes je 16.09.2024, Svátek má Ludmila, zítra Naděžda

Poslední diskuse


Zdraví zobrazit diskusi

Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...

Práce zobrazit diskusi

Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...

Co se kde děje zobrazit diskusi

Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...

Zeptejte se …

Publikováno: 21.09.13
Počet zobrazení: 1049
Autor: Josef Černý
INTERNETOVÝ PRODEJCE ODMÍTÁ VRÁTIT CELOU ČÁSTKU.
Koupil jsem si mobilní telefon přes internet.Užíval jsem ho týden a za týden se na něm udělaly oděrky z běžného užívání a nošení v kapse. Dotyčná firma měla v kupní smlouvě,že výrobek nesmí jevit známky opotřebení jinak strhává peníze z celkové ceny, kterou by měla vrátit.Jak se mam v takovém případě bránit a jestli vůbec to je v tomto případě možné?Chtějí mi strhnout peníze i za roztrhnutý obal uvnitř krabice a rozmotaná sluchátka.

Odpověď:

Ono je to nejen v obchodních podmínkách, ale i v zákoně, že prodejce si může strhnout určitou částku v případě, že přístroj nějak poškodíte, ovšem někteří prodejci si toto vykládají po svém, takže za oděrky strhnout může, ale účtovat si něco za rozmotaná sluchátka nebo za roztržený igelit v krabici je samozřejmě nesmysl. To jsou věci, které patří k běžnému vyzkoušení telefonu a prodejce musí s nápravou počítat, to patří k riziku jeho podnikání.

Ovšem pokud to byl takový ten tvarovaný obal, ve kterém jsou přihrádky pro telefon, nabíječku atd., pak to možné je. Platí tady jedna zásada, že výrobek musí být znovu prodejný za plnou cenu, pokud není, může Vám prodejce rozdíl od vracené částky odečíst. Vezměte to obráceně – objednáte si novou věc a ona Vám přijde třeba s odšrky, nebo s poškozený obalem, taky by se Vám to nelíbilo. Ale opakuji – je potřeba rozlišovat obal a obal.

Autor: Josef Černý; problemsreklamaci@seznam.cz, Foto: Internet

Vaše komentáře

Celkem 0 komentářů (0 komentářů čeká na schválení)

Zanechte komentář: