Dnes je 22.11.2024, Svátek má Cecílie, zítra Klement

Poslední diskuse


Zdraví zobrazit diskusi

Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...

Práce zobrazit diskusi

Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...

Co se kde děje zobrazit diskusi

Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...

Většina dovážených ojetých vozidel je stočených

Publikováno: 14.03.14
Počet zobrazení: 1021
Tisková zpráva
Společnost Cebia prověřila záznamy o stavu tachometru u ojetých vozidel dovážených z Dánska a zjistila, že přes 60 % z nich mělo při prodeji v ČR a SR stočený tachometr.

Průměrně byly vozy stočeny o 82 tisíc kilometrů, rekordně o 192 tisíc kilometrů. Cebia proto varuje české i slovenské zákazníky před koupí ojetin individuálně dovážených ze zahraničí, které se velmi často stáčejí, přestože panuje domněnka, že stáčení tachometrů je ryze fenoménem rozšířeným v ČR a SR.

„Víme již dlouho, že dovozem auta ze zahraničí se zákazník nevyhne stočenému vozidlu. Je tomu právě naopak – dovoz je dobrou příležitostí pro podvodníky, jak změnit řadu údajů o vozidle a ještě více na jeho prodeji v ČR nebo SR vydělat,“ řekl Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia. „Proto jsme pomocí našich systémů a dat ze zahraničí prověřili vozidla dovezená vloni z Dánska. Dánsko jsme zvolili proto, že se z něj do ČR a SR nedováží tolik vozidel, jako třeba z Německa a analýza je tak proveditelná. Výsledkem bylo 61 % stočených vozidel. Pro srovnání: podle naší dlouhodobé zkušenosti je v ČR stejně jako v SR stočeno kolem 40 % vozidel. Zjištění pro nás nebylo překvapením, byť pro mnohé nezasvěcené jistě bude. Stáčení je celoevropským problémem a i v zemích, kde je dokázali účinným prověřováním vozidel omezit, se masově stáčejí ojetá auta určená pro vývoz,“ doplnil Martin Pajer.

Jak taková úprava tachometru probíhá? Dovozce si vybere v zahraničí dobře vypadající automobil, který má však hodně najeto a je tedy levný. Po dovozu do ČR nebo SR upraví stav jeho tachometru tak, aby mohl vozidlo prodat za vyšší cenu. S vozidlem pak často absolvuje např. malou servisní prohlídku v autorizovaném servisu, kde je už v evidenci zaznamenán nový „nižší“ stav tachometru. „Naše systémy AUTOTRACER a Cebia REPORT disponují i daty ze zahraničních pojišťoven, servisů, aukčních portálů a dalších zdrojů, proto zákazník prověřením vozidla v těchto systémech odhalí i stočený automobil dovezený ze zahraničí. Pokud data k vozidlu nemáme, zákazníka upozorníme, že není známa kompletní historie za celou dobu jeho provozu,“ vysvětlil Martin Pajer.

Pořízení stočeného, omlazeného či jinak defektního vozidla se může zákazníkovi výrazně prodražit zejména na neočekávaných výdajích za opravy. Jediným způsobem jak se vyhnout takovému vozidlu, je prověřit si jeho historii před koupí nebo raději nekupovat takový automobil, u nějž není známá jeho historie. V ČR i v SR je v nabídce dostatečné množství automobilů již prověřených, u nichž je historie dobře zmapovaná a doložitelná. Řada takových vozů je nabízena například v rámci certifikovaných programů některým značek, jako je Škoda Plus, Das WeltAuto, Opel certifikované ojeté vozy, Citroen Select a další.

Zdroj: Tisková zpráva Cebia

Vaše komentáře

Celkem 1 komentář (0 komentářů čeká na schválení)

17.03.2014 09:33  Kamil Pechan

Narazil jsem úplně stejně. Koupil jsem auto dovozený z německa, protože jsem spoléhal na Německou poctivost. Audinka vypadala moc pěkně, jak zevnitř tak zvenčí, byl jsem spokojený, stála sice 240 000, ale raději jsem si za pořádné auto připlatil. Auto se mi po měsíci začala sypat pod rukama, v servise jsem byl víc než v garáži. když jsem začal pátrat po historii, zjistil jsem, že v německu si udělalo jen "zastávku" a byl to dovoz z polska, kde mělo hlášenou pojistnou událost nad 100 000...

Zanechte komentář: