Poslední diskuse
Zdraví
Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...Práce
Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...Co se kde děje
Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...Trable na cestách. Víte, kdo a jak vám pomůže?
Pokud jezdíte automobilem, můžou vás na cestách potkat mnohé nepříjemné situace. S nehodou, poruchou, ale i třeba s defektem vám pomohou asistenční služby, které třeba máte k dispozici zdarma, ani o tom nevíte. |
A to jako součást služeb pojišťovny nebo banky, které již využíváte. Je tedy dobré vědět, co vám kdo nabízí a koho je dobré kontaktovat. Například s drobnějšími, ale o to častějšími problémy vám pomůže autoasistence u platební karty, při větší nehodě spíše ta u povinného ručení.
V nouzové situaci se jako první pomocná ruka nabízí pojišťovna. Ta vyřídí v rámci povinného ručení či havarijního pojištění případnou pojistnou událost a mnohdy poskytne i další pomoc. Asistenční služby ale nabízejí i specializované společnosti, ke svým kartám některé banky a vybraní výrobci k zakoupeným automobilům. Na koho je tedy nejlepší se obrátit?
Od výrobce či prodejce máte na asistenci nárok pouze jako první majitel a mnohdy jen na omezenou dobu. U specializované společnosti, jako je například ÚAMK, si asistenční služby musíte pravidelně platit. U pojišťovny je můžete získat ke svému pojištění či povinnému ručení zcela zdarma nebo za příplatek.
Zapomenout ale nesmíme ani na banky, které asistenční služby nabízejí k vybraným platebním kartám a pomohou i v méně závažných situacích.
Asistence k pojištění
K povinnému ručení máte automaticky k dispozici i asistenční služby například u Kooperativy a Allianz. Nemusíte tedy platit nic navíc a můžete po svojí pojišťovně požadovat například odtah a uschování vozidla před opravou. V České pojišťovně asistenci získáte k havarijnímu pojištění či k pojištění odpovědnosti. Při odcizení auta pak můžete mít nárok na proplacení až dvou noclehů, které jste kvůli této události museli absolvovat. Všechny uvedené pojišťovny za příplatek nabízí i rozšířený balíček asistenčních služeb.
Pomoc na cestách a prémiová karta k tomu
Banky poskytují asistenční služby těm klientům, kteří mají prestižnější platební karty. Například Komerční banka držitelům debetní Zlaté karty přináší Asistenční služby Global Assistance. Ti mají v rámci poplatku za kartu, který je ročně 2 990 Kč, k dispozici asistenci při nehodě i poruše a kupříkladu úhradu až 3 noclehů pro celou rodinu.
Raiffeisenbank má službu Autoasistence a nabízí ji k prémiové kreditní kartě, kterou lze při měsíčním obratu nad 10 000 Kč získat k osobnímu účtu zdarma. „Za minimální náklady tak klientům poskytujeme prémiovou kartu i asistenční služby. Na ty má držitel karty nárok při nehodě, poruše, defektu, nedostatku paliva, jeho záměně i při zabouchnutí či ztrátě klíčů od vozidla. Hradíme práci mechanika na místě a v případě potřeby i odtah do servisu, přepravu cestujících a zapůjčení náhradního vozidla,“ objasňuje produktová manažerka Raiffeisenbank Romana Lantorová.
Defekt, natankování nesprávného paliva a zabouchnuté klíče jsou podle odborníků automobilky ŠKODA AUTO mezi první desítkou častých komplikací, které řidiče na cestách trápí. Bankou poskytovaná asistence vám tedy pomůže s problémy, u kterých je pravděpodobnější, že se s nimi setkáte.
Při vážnější nehodě zejména v zahraničí je lepší se obrátit na pojišťovnu, která kryje i telefonické tlumočení, právní pomoc, delší uskladnění vozidla a Česká pojišťovna i náklady za zanechání zničeného vozu v zahraničí. Při běžných potížích i menších nehodách vám spíše poslouží asistenční služby přidružené k platební kartě.
Základem je v každém případě znalost toho, co vám vaše banka, pojišťovna i prodejce auta nabízí. Pak budete vědět, na koho se v jaké situaci obrátit, což vám v případě nouze ušetří notnou dávku stresu.
Zdroj: Tisková zpráva