Dnes je 23.11.2024, Svátek má Klement, zítra Emílie

Poslední diskuse


Zdraví zobrazit diskusi

Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...

Práce zobrazit diskusi

Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...

Co se kde děje zobrazit diskusi

Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...

Trable na cestách. Víte, kdo a jak vám pomůže?

Publikováno: 23.08.14
Počet zobrazení: 1716
Pokud jezdíte automobilem, můžou vás na cestách potkat mnohé nepříjemné situace. S nehodou, poruchou, ale i třeba s defektem vám pomohou asistenční služby, které třeba máte k dispozici zdarma, ani o tom nevíte.

A to jako součást služeb pojišťovny nebo banky, které již využíváte. Je tedy dobré vědět, co vám kdo nabízí a koho je dobré kontaktovat. Například s drobnějšími, ale o to častějšími problémy vám pomůže autoasistence u platební karty, při větší nehodě spíše ta u povinného ručení.

V nouzové situaci se jako první pomocná ruka nabízí pojišťovna. Ta vyřídí v rámci povinného ručení či havarijního pojištění případnou pojistnou událost a mnohdy poskytne i další pomoc. Asistenční služby ale nabízejí i specializované společnosti, ke svým kartám některé banky a vybraní výrobci k zakoupeným automobilům. Na koho je tedy nejlepší se obrátit?

Od výrobce či prodejce máte na asistenci nárok pouze jako první majitel a mnohdy jen na omezenou dobu. U specializované společnosti, jako je například ÚAMK, si asistenční služby musíte pravidelně platit. U pojišťovny je můžete získat ke svému pojištění či povinnému ručení zcela zdarma nebo za příplatek.

Zapomenout ale nesmíme ani na banky, které asistenční služby nabízejí k vybraným platebním kartám a pomohou i v méně závažných situacích.

Asistence k pojištění

K povinnému ručení máte automaticky k dispozici i asistenční služby například u Kooperativy a Allianz. Nemusíte tedy platit nic navíc a můžete po svojí pojišťovně požadovat například odtah a uschování vozidla před opravou. V České pojišťovně asistenci získáte k havarijnímu pojištění či k pojištění odpovědnosti. Při odcizení auta pak můžete mít nárok na proplacení až dvou noclehů, které jste kvůli této události museli absolvovat. Všechny uvedené pojišťovny za příplatek nabízí i rozšířený balíček asistenčních služeb.

Pomoc na cestách a prémiová karta k tomu

Banky poskytují asistenční služby těm klientům, kteří mají prestižnější platební karty. Například Komerční banka držitelům debetní Zlaté karty přináší Asistenční služby Global Assistance. Ti mají v rámci poplatku za kartu, který je ročně 2 990 Kč, k dispozici asistenci při nehodě i poruše a kupříkladu úhradu až 3 noclehů pro celou rodinu.

Raiffeisenbank má službu Autoasistence a nabízí ji k prémiové kreditní kartě, kterou lze při měsíčním obratu nad 10 000 Kč získat k osobnímu účtu zdarma. „Za minimální náklady tak klientům poskytujeme prémiovou kartu i asistenční služby. Na ty má držitel karty nárok při nehodě, poruše, defektu, nedostatku paliva, jeho záměně i při zabouchnutí či ztrátě klíčů od vozidla. Hradíme práci mechanika na místě a v případě potřeby i odtah do servisu, přepravu cestujících a zapůjčení náhradního vozidla,“ objasňuje produktová manažerka Raiffeisenbank Romana Lantorová.

Defekt, natankování nesprávného paliva a zabouchnuté klíče jsou podle odborníků automobilky ŠKODA AUTO mezi první desítkou častých komplikací, které řidiče na cestách trápí. Bankou poskytovaná asistence vám tedy pomůže s problémy, u kterých je pravděpodobnější, že se s nimi setkáte.

Při vážnější nehodě zejména v zahraničí je lepší se obrátit na pojišťovnu, která kryje i telefonické tlumočení, právní pomoc, delší uskladnění vozidla a Česká pojišťovna i náklady za zanechání zničeného vozu v zahraničí. Při běžných potížích i menších nehodách vám spíše poslouží asistenční služby přidružené k platební kartě.

Základem je v každém případě znalost toho, co vám vaše banka, pojišťovna i prodejce auta nabízí. Pak budete vědět, na koho se v jaké situaci obrátit, což vám v případě nouze ušetří notnou dávku stresu.

Zdroj: Tisková zpráva

Vaše komentáře

Celkem 0 komentářů (0 komentářů čeká na schválení)

Zanechte komentář: