Poslední diskuse


Zdraví zobrazit diskusi

Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...

Práce zobrazit diskusi

Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...

Co se kde děje zobrazit diskusi

Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...

50 let života u jedné firmy – část 14

Publikováno: 7.07.16
Počet zobrazení: 1425
  Autor článku: Zdeněk Vohradník
Firmou o které píši, byl výrobce elektrických spotřebičů v Hlinsku. Měl postupně tři názvy: ESA, Elektro-Praga a ETA. Pracoval jsem zde v letech 1953 – 2003. V této sérii článků chci popsat, jak to vše, z mého pohledu, probíhalo.
 

REGISTRACE OCHRANNÉ ZNÁMKY „ETA“ – ROK 1960.

Značkami výrobků se odlišují výrobci od ostatních firem. Aby zvolenou značku nemohl použít někdo jiný, chrání si je výrobci tzv. ochrannou známkou. V našem případě šlo o značku a ochrannou známku ETA. Tu jsme získali až od 5. 9. 1960, kdy ochranná známka (i značka) ETA byla převedena na n. p. Elektro-Praga Hlinsko. U Úřadu pro patenty a vynálezy však byla ETA registrována již od 4. 4. 1929. Prvním vlastníkem byla firma Meopta.

Ochranné známky „ETA“ slovní i „ETA“ kombinovaná, zapsané u Úřadu průmyslového vlastnictví v Praze pod registračním číslem 164 251, byly prohlášeny dne 1. 7. 1992 za proslulé a u Mezinárodního úřadu pro duševní vlastnictví v Ženevě zapsány pod registračními čísly 452 484 a 118 638.

Před značkou ETA používal národní podnik Elektro-Praga Hlinsko ochrannou známku „E“ kombinované (tzv. vidličku). Obě značky se po určitou dobu používaly souběžně. V sedmdesátých letech se „vidlička“ přestala používat.

Název firmy ETA a.s.

Do povědomí občanů ČR a SR se společnost tedy dostala jako výrobce elektrických spotřebičů pro domácnost, prodávaných od roku 1960 pod značkou ETA. Podle tohoto označení výrobků často zákazníci i obchodní partneři nazývali i naši společnost. Název firmy však byl stále Elektro-Praga Hlinsko zkr. EPH. Ke změně názvu firmy EPH na ETA a s. došlo až na valné hromadě akcionářů v roce 1996.

Nejdůvěryhodnější značka kuchyňských spotřebičů

Obliba značky ETA se projevovala pozitivně i ve výsledcích průzkumů nezávislých institucí. Např. v anketě časopisu Reader´s Digest Výběr získala ETA v letech 2001 až 2003 1. místo v žebříčku nejdůvěryhodnějších značek kuchyňských spotřebičů. Podle výzkumu agentury GfK byla ETA několik let spontánně nejznámější značkou vysavačů, žehliček, varných konvic, mikrovlnných trub a dalších výrobků. V roce 2000 získala společnost 2. místo v žebříčku nejlepších českých značek podle omnibusového průzkumu trhu IBRS OBSERVER ( za značkou Škoda), atd. 

Autor: Zdeněk Vohradník.

Foto: MF Dnes k článku “Vždy budu rád dělat Etě reklamu“

Vaše komentáře

Celkem 0 komentářů (0 komentářů čeká na schválení)

Zanechte komentář: