Dnes je 22.11.2024, Svátek má Cecílie, zítra Klement

Poslední diskuse


Zdraví zobrazit diskusi

Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...

Práce zobrazit diskusi

Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...

Co se kde děje zobrazit diskusi

Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...

Nepoctivé praktiky pohřebních služeb

Publikováno: 27.09.16
Počet zobrazení: 1028
Zdroj: Tisková zpráva
Pohřebnictví je citlivá oblast služeb, ve které by nikdo nepoctivé jednání neočekával. V těchto situacích jsou pozůstalí zasaženi ztrátou blízké osoby a vnímají případné nedodržování poskytovaných služeb zvláště osobně.

Ve 2. čtvrtletí 2016 provedla Česká obchodní inspekce 95 kontrol a z toho 50 procent poskytovatelů pohřebních služeb nedodrželo právní předpisy. Nejčastěji se jednalo o porušení povinnosti informovat spotřebitele o ceně prodávaných výrobků a poskytovaných služeb nebo nevydání písemného potvrzení o převzetí objednávky, za což ČOI pravomocně uložila celkem 41 pokut v celkové hodnotě 73 000 korun.

Kontroly ČOI proběhly u 95 poskytovatelů pohřebních služeb v celé České republice v období od 1. 4. 2016 do 30. 6. 2016 a byly zaměřené na dodržování povinností vyplývajících prodávajícím z obecně závazných právních předpisů při nabídce a poskytování pohřebních služeb (povinnosti vyplývající ze zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele), v návaznosti na zákon č. 256/2006 Sb., o pohřebnictví. Ve sledovaném období byly jednotlivými inspektoráty zjištěny nedostatky ve 47 případech, což představuje téměř 50 % z celkového počtu 95 kontrol.

Zjištěné nedostatky a uložené sankce

Porušení zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele:
• ve 22 případech porušení povinnosti prodávajícího informovat spotřebitele v souladu s cenovými předpisy o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb (§ 12)

• ve 22 případech porušení, kdy prodávající nevydali písemné potvrzení o převzetí objednávky v případech, kdy nebyla služba poskytnuta na počkání, v některých případech sice potvrzení vydáno bylo, ale neobsahovalo některý z povinných údajů (§15 odst. 3) jako např. na dokladu o přijetí objednávky na vypravení pohřbu nebyla uvedena předběžná cena

• v 7 případech bylo kvalifikováno porušení povinnosti vydat spotřebiteli na jeho žádost řádně vyplněný doklad o zakoupení výrobků či poskytovaných služeb, tj. se všemi povinnými údaji (§ 16 odst. 1)

• v 6 případech zjištěno porušení ustanovení, kdy prodávající a poskytovatelé služeb nedodrželi svoji povinnost prodávat výrobky a poskytovat služby za ceny sjednané v souladu s cenovými předpisy a ceny při prodeji výrobků nebo poskytování služeb správně účtovat (§ 3 odst. 1 písm. c).

• v 5 případech bylo zjištěno porušení informačních povinností, kdy prodávané výrobky musí být přímo viditelně a srozumitelně označené výrobcem, dovozcem, názvem výrobku, údaji o hmotnosti, množství nebo velikosti, atd. (ustanovení § 10 odst. 1,3,4)

• v 10 případech bylo zjištěno porušení jiných ustanovení zákona o ochraně spotřebitele

V 1 případu bylo zjištěno porušení zákona č. 64/1986 Sb., o České obchodní inspekci, neboť prodávající použil v obchodním styku úředně neověřené měřidlo. V rámci kontrolní akce byly vydány zákazy prodeje na 23 kusů výrobků v celkové částce 7 077 korun. Jednalo se o obaly na urny, kryty na svíčky a vázy, které nebyly řádně označeny povinnými informacemi.

Na základě zjištěných porušení obecně závazných právních předpisů bylo pravomocně Českou obchodní inspekcí uloženo celkem 41 pokut v celkové hodnotě 73 000 Kč. Vzhledem k tomu, že v této specifické oblasti služeb stále dochází k porušování zákona, bude kontrolní akce pokračovat i v dalším čtvrtletí tohoto roku.

Zdroj: Tisková zpráva, Foto: Internet

Vaše komentáře

Celkem 0 komentářů (0 komentářů čeká na schválení)

Zanechte komentář: