Poslední diskuse
Zdraví
Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...Práce
Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...Co se kde děje
Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...50 let života u jedné firmy – část 27
Autor článku: Zdeněk Vohradník Firmou o které píši, byl výrobce elektrických spotřebičů v Hlinsku. Měl postupně tři názvy: ESA, Elektro-Praga a ETA. Pracoval jsem zde v letech 1953 – 2003. V této sérii článků chci popsat, jak to vše, z mého pohledu, probíhalo. |
NOVÝ NÁZEV FIRMY – ROK 1996
Když po privatizaci a otevření vnitřního trhu konkurenci vznikly firmě odbytové problémy, začal nový majitel PIAS hledat opatření ke zlepšení situace. Jedním z nich byl i návrh změnit dosud používaný název firmy ELEKTRO-PRAGA Hlinsko na název ETA a s.
Sjednocení názvu firmy a obchodní značky
Podílel jsem se na tom, a proto vím, že důvodem této změny bylo sjednocení názvu firmy a značky, jak je to v tomto oboru obvyklé. Přispělo k tomu i to, že firmu většina obchodních partnerů i spotřebitelů již dříve označovala, podle ochranné známky – ETA. Změna názvu firmy byla v tomto období také součástí strategického záměru změnit ryze výrobní společnost na společnost výrobně obchodní.
Značka ETA byla prohlášena dne 1. 7. 1992 za proslulou
Připomínám, že ochranná známka ETA v oválu byla převedena na n. p. Elektro-Praga Hlinsko již 5. 9. 1960. U Úřadu pro patenty a vynálezy je registrována od 4. 4. 1929. Ochranná známka „ETA“ kombinovaná, zapsaná u Úřadu průmyslového vlastnictví Praze pod registračním číslem 118 638, byla prohlášena dne 1. 7.1992 za proslulou a u Mezinárodního úřadu pro dušení vlastnictví v Ženevě je vedena pod. reg. číslem 141448.
Oblíbenost značky ETA trvala i po privatizaci
Obliba značky ETA byla vidět i ve výsledcích průzkumů nezávislých institucí. Např. v anketě časopisu Reader´s Digest Výběr získala ETA v letech 2001 až 2003 1. místo v žebříčku nejdůvěryhodnějších značek kuchyňských spotřebičů.
Podle výzkumu agentury GfK byla ETA několik let spontánně nejznámější značkou vysavačů, žehliček, varných konvic, mikrovlnných trub a dalších výrobků. V roce 2000 získala společnost 2. místo v žebříčku nejlepších českých značek podle omnibusového průzkumu trhu IBRS OBSERVER (za značkou Škoda), atd.
Autor: Zdeněk Vohradník.
Foto: MF Dnes k článku “Vždy budu rád dělat Etě reklamu“