Poslední diskuse
Zdraví
Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...Práce
Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...Co se kde děje
Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...Nabídka výjezdních a zvláštních vlaků
Zdroj: České dráhy Zázemí a zkušenosti národního dopravce umožňují Českým drahám zajišťovat nejen dopravní obslužnost v rámci celé České republiky, ale i realizovat speciální vlaky podle přání zákazníka. |
Kromě řešení spojů na míru ČD nabízejí palubní catering JLV a doprovodné služby ve stanicích v ČD Lounge a saloncích.
Firemní akce, výjezdní zasedání, prezentace, teambuildingy, nebo filmování, soukromé oslavy i svatby, tedy standardní i netradiční setkání, to vše lze uspořádat ve vlaku. „Nabízíme sestavení vlaku podle přání zákazníka a jízdy po vybraných trasách. Dokážeme vypravit vlak pro různě velkou skupinu osob a dojet co nejblíže místu dalšího návazného programu. Vlak může být sestaven z moderních nebo historických vozidel, kterými České dráhy v dostatečné míře disponují. Zákazník může vybírat i z unikátních vozidel, za všechny jmenujme Stříbrný šíp,“ upřesňuje Jiří Ješeta, obchodní ředitel Českých drah.
Konferenční vůz
Vznikl v roce 2015 rekonstrukcí jídelního vozu řady WRmz, zakoupeného od rakouských železnic. Vůz je klimatizovaný a může jet rychlostí až 200 km/h. Vůz je vybavený projektorem, promítacím plátnem, ozvučením, osvětlením s možností volby intenzity i barvy světla. Samozřejmostí je kuchyně včetně pípy a šatna. Vůz je po celou dobu doprovázen zaměstnancem ČD – technickým doprovodem. Vybavení vozu a variabilita vnitřního uspořádání umožňuje různé typy akcí: od tiskové konference po prezentaci nových produktů nebo teambuilding.
Stříbrný šíp
Motorový vůz M 260.0 vyvinula pražská lokomotivka ČKD. Ve spolupráci s vysočanskou automobilkou PRAGA vzniklo jedinečné vozidlo, které v mnoha ohledech předběhlo svoji dobu. Především způsob provedení kostry a oplášťování skříně vozu s užitím řady hliníkových a odlehčených ocelových prvků řadí technologii výroby Stříbrného šípu až do oblasti letecké konstrukce. Designově byla velmi propracována nejen skříň vozu, ale také jeho interiér, na svou dobu neobvykle komfortní. V kůži potažených sedadlech s opěrkami hlavy se mohlo usadit až 64 pasažérů a osobitost vozu dotvářely četné chromované kovové doplňky. Dokončený vůz byl 14. března 1939 slavnostně představen veřejnosti. Bohužel vyhlášení okupace a následná světová válka zastavila další vývoj a využití Stříbrného šípu. Motorový vůz se tak do provozu dostal po opravě a kolaudaci až v roce 1948. Skutečná kompletní oprava vozu začala v roce 2011. Podílely se na ní dceřiné firmy Českých drah: DPOV a VÚŽ (majitel vozidla) a dokončily jí v roce 2016. Tím se začala psát nová éra unikátního vlaku.
Parní vlaky
Parní lokomotiva je fenoménem 19. století, který si zachoval kouzlo až do dnešních dnů. Jízda parního vlaku nabízí nevšední zážitek pro všechny věkové kategorie. Vlak s parní lokomotivou je možné vypravit pro jednotlivce, pro skupiny anebo jako firemní akci pro obchodní partnery. V nabídce jsou parní lokomotivy různých typů a velikostí včetně odpovídajících vlakových souprav.
Regionova
Motorová jednotka řady 814 vznikla rekonstrukcí starších vozů řady 810. Maximální rychlost je 80 km/h. Jeden vůz jednotky je nízkopodlažní, umožňuje nástup a přepravu imobilních cestujících. Vzhledem k primárnímu určení pro regionální dopravu je to vozidlo vhodné na kratší cesty s cateringem v omezeném rozsahu.
Zvláštní a nostalgické vlaky lze objednávat na generálním ředitelství Českých drah, odbor obchodu osobní dopravy, nábř. Ludvíka Svobody 1222, 110 15 Praha 1 (ZDE).
Zdroj: České dráhy, Foto: Internet