Poslední diskuse
Zdraví
Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...Práce
Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...Co se kde děje
Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...Češi za měsíc pořídí přes 50 fotografií
Autor: Jiří Olšanský Fotografování je pro Čechy velmi vděčný koníček, jemuž věnují značný čas i prostor ve svých zařízeních. Z průzkumu, který si nechala vypracovat společnost Kingston vyplývá, že čtyři z pěti Čechů za měsíc pořídí 53 fotografií a nahraje v průměru šest videí. |
„Díky mobilním telefonům a sociálním sítím pořizujeme stále více fotek a videí, což se projevuje i v nutnosti tato data ukládat. Na trhu pozorujeme stále větší zájem o paměťové karty s velkou kapacitou,“ komentuje zástupce společnosti Kingston, Marcin Gaczor.
Praha, Česká republika – 25. dubna 2019 – Průzkum společnosti Kingston zaměřený na pořizování fotografií a videozáznamů proběhl v březnu 2019 na reprezentativním vzorku 505 internetových uživatelů. Vyplývá z něj, že 82 % Čechů fotografuje alespoň jednou za měsíc. Ti nejaktivnější (7 % z celkového vzorku) dokonce pořídí více než 100 fotografií za měsíc. Většina z nás používá k pořizování fotografií telefon (92 %) a jen třetina (34 %) používá také samostatný fotoaparát. S rostoucí kvalitou čipů v telefonech také stoupá kvalita fotografií a jejich výsledná velikost v paměti. „Společnost Kingston tyto trendy zachycuje a vnímá v rozložení trhu. Uživatelé upouští od malých paměťových karet do svých telefonů a raději volí microSD karty s větší kapacitou, aby se nemuseli omezovat,“ vysvětluje trend Marcin Gaczor. „Trend ještě více podtrhuje pořizování videozáznamů. Ty jsou daleko větší objemem dat a Češi jich v průměru natočí 5,6 za měsíc, přičemž průměrná stopáž videa je téměř v polovině případů (47 %) mezi 20 vteřinami a 1 minutou. Zachycujeme střípky neobvyklých událostí ve svém životě.“
Krátká videa jednoznačně dominují. Přitom zabírají desítky až stovky MB.
Videozáznam ale zatím rozhodně není tak rozšířený jako fotografie. Videa pořizuje alespoň jednou za měsíc necelá polovina (48 %) z celkového dotázaného vzorku uživatelů. Druhou nejpočetnější skupinou byla videa od jedné do pěti minut (33 %) a jen 4 % respondentů, kteří natáčejí videa, přesáhnou jejich délkou stopáž 5 minut.
„Společnost Kingston tato data zajímají, protože se o ně stará přímo i nepřímo,“ vysvětluje Michal Stauch. „Uživatelé používají naše paměťové karty přímo v zařízeních nebo využívají vnitřní úložiště, která mnohdy také vyrábíme jako OEM řešení. Pokud jim nestačí paměť v zařízení, začínají stále častěji používat cloudová úložiště. Tyto servery mohou také používat naše operační paměti nebo SSD disky určené právě pro serverovou infrastrukturu. Snažíme se najít způsoby, jak usnadnit lidem práci s daty, aniž by se o ně museli starat.“
Výzkum pro společnost Kingston Digital na téma fotografie a video realizovala agentura Nielsen Admosphere prostřednictvím internetového sběru (CAWI) v termínu od 13. do 18. března 2019. Analýza se uskutečnila na reprezentativním vzorku 505 respondentů u internetové populace nad 15 let, respondenti jsou součástí Českého národního panelu.
Autor: Jiří Olšanský